Gå til innhold

Problemer med diskytelse på ASUS Striker Extreme


TomRay74

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nylig satt sammen en ny maskin med følgende hardware:

 

1 Cooler Master Centurion 534, Sort, Aluminium Front (Uten Strømforsyning)

1 NorthQ NQ-4775-1000 Giant Reactor, 1000W 8xSATA, ATX/EPS, 4xPCI-E, 20/24pin

1 Samsung DVD-brenner SH-S183A SATA Black OEM

1 Creative SB X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Professional Champion Edition

1 Asus Striker Extreme, nForce-680i SLI, Socket-775, 2xGbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16

1 XFX GeForce 8800GTX 600M 768MB XT GDDR3 ,PCI-Express,2xDVI/HDTV/HDCP,600/1900Mhz

2 Noctua NF-S12-1200, 120mm Vifte, 1200RPM 17 dB(A)

1 Noctua NH-U12F, 4 Dual-Heat-Pipes, 120mm vifte,17dB(A),socket 775/754/939/940/AM2

1 Intel Core 2 Quad Q6600 2.4GHz Socket LGA775, 8MB, BOXED m/vifte

2 Corsair Dominator TWIN2X8500C5D 2048MB, DDR2,2x1GB(KIT),DHX,E.P.P, CL5-5-5-15-2T

4 Seagate Barracuda 7200.10 500GB SATA2 16MB 7200RPM

 

Jeg hadde et XFX 8800GTX fra før så jeg kjører to slike i SLI. Jeg kjører Windows Vista Ultimate 64-bit og har oppdatert alt jeg har funnet av drivere til siste versjon. SLI funker ikke med de driverne jeg har nå fra NVidia, men det er forsåvidt greit nok, det jeg sliter med er elendig diskytelse på de 4 Barracuda diskene som jeg har satt opp i RAID5. Da jeg installerte Windows Vista så valgte jeg hele disken som C:.

 

Jeg synes det går innmari tregt på disken. Jeg har kjørt disk-cleamup, full defragmentering men det hjelper liksom ikke. Når jeg f.eks. pakker ut noen store filer og samtidig har et annet program som laster ned så går det drittreigt. Skulle tro at med Quad prosessor (klokket på 3.0 Ghz btw) og med 4 GIG minne så burde dette her gått skikkelig unna.

 

Noen som har noen tips og/eller forslag til hva jeg kan gjøre? Den forrige PC'n min var mye kjappere på disk, så det MÅ være noe feil her et sted.

 

All hjelp mottas med takk!

 

Med vennlig hilsen

 

Tom Reiertsen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan ikke være relatert til problem med ASUS Striker Extreme og Western Digital Raport X? Leste tilfeldigvis dette, mens jeg var på jakt etter noe annet: NVidia

 

Edit: Linken vil ikke fungere. Dersom du går inn på Nvidia Knowledgebase og søker finner du det nok: Nvidia Knowledgebase Uansett, svaret fra NVidia er at de jobber med saken.

Endret av Lothorian
Lenke til kommentar
Det kan ikke være relatert til problem med ASUS Striker Extreme og Western Digital Raport X?

 

Edit: Linken vil ikke fungere. Dersom du går inn på Nvidia Knowledgebase og søker finner du det nok: Nvidia Knowledgebase Uansett, svaret fra NVidia er at de jobber med saken.

8962616[/snapback]

 

Jeg fant det du nevnte... nå har ikke jeg Raptor X disker da, men kan kjenne igjen problemet. Av og til stopper diskaksessen og hele PC'n fryser så det virker jo veldig likt det problemet med Raptordiskene... Er egentlig ganske utrolig at det seks måneder etter release av Vista fremdeles er driverproblemer, spesielt på High-End produktene til NVidia. Kan jo nesten begynne å lure på hva de driver med...

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...