Gå til innhold

Hvilken Dreambox Skal jeg gå for


Anbefalte innlegg

Hei tenkte og kjøpe meg dreambox, og det har skapt en del dilemma.

Har sett på denne 600 serien med en 80gb disk.

Men jeg har veldigt lyst på 2 tunere og HDTV. Da jeg har HDTV osv.

Så er saken den at jeg har hørt litt om at 7025 skal være noe dritt? hva er dritt?

Og denne nye 8000 serien som kommer er det verdt og vente på denne?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DM7025 er da ikke en hd tuner?

DM8000 koster jo 7500-8000 kr når, hvis den kommer.

HDMI utgangen er fjernet på den også.

 

 

http://www.dgstation.co.kr/new/product_fea...cuberevo&menu=8

 

Den har mulighet for 2 tunere, 1 til sat og 1 til digitalt bakkenett.

Eller 2 til satelitt. Du velger selv.

 

Pris ca 4000 kr.

Den kommer mest sansynlig i høst, med hdmi.

 

 

Du vet at det er kun 3 HD kanaler på det norske markedet i dag?

Canal+ HD, discovery HD og en til som eg ikke kommer på.

 

Viasat har ikke planer om HD sendinger engang.

Endret av Thorvald
Lenke til kommentar
DM7025 er da ikke en hd tuner?

DM8000 koster jo 7500-8000 kr når, hvis den kommer.

HDMI utgangen er fjernet på den også.

 

 

http://www.dgstation.co.kr/new/product_fea...cuberevo&menu=8

 

Den har mulighet for 2 tunere, 1 til sat og 1 til digitalt bakkenett.

Eller 2 til satelitt. Du velger selv.

 

Pris ca 4000 kr.

Den kommer mest sansynlig i høst, med hdmi.

 

 

Du vet at det er kun 3 HD kanaler på det norske markedet i dag?

Canal+ HD, discovery HD og en til som eg ikke kommer på.

 

Viasat har ikke planer om HD sendinger engang.

8951763[/snapback]

 

Ja liten skrivefeil 7025 har ikke det nei den har bare 2 tunere, noe som kan virke hendigt.

 

Og ja du sier noe der også det er bare 3 kanaler så langt med HD... Så kanskje det bør ventes med noe slikt noen år til mere kommer? antageligt kommer noe bedre dreamboxer da også.

 

Men hvordan er så denne 7025? er den noe dritt? Hva er bra og ikke bra med denne? Den har 2 tunere noe jeg liker svært godt...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

7025 er ikke noe dritt... :)

 

Det som er spesiellt med den er at den benytter en annen prosessor i forhold til tidligere modeller. Dette igjen har gjort at allt av 3-parts programvare ikke kunne benyttes slik det var, men måtte omskrives. Dette er nå til en stor grad gjort, og 7025 vil i de aller fleste tilfeller tilfredstille dine behov. Men vær obs på at det fortsatt finnes programvare/muligheter som ikke funker helt (tror jeg). :hmm:

 

Fordelen med 7025 er jo at den har 2 tunere. Bakdelen er pris og dette med programvare. Mener å ha vært borte i at 8000 vil benytte samme type prosessor som 7025, og derfor blir det enklere med programvare når/hvis den kommer.

 

Har en gammel 7000 selv, og er meget fornøyd med den. Dersom du ikke trenger 2 tunere ville jeg sett på 7020 eller 500/600. Disse gjør absolutt jobben. :thumbup:

Lenke til kommentar
Hei tenkte og kjøpe meg dreambox, og det har skapt en del dilemma.

Har sett på denne 600 serien med en 80gb disk.

Men jeg har veldigt lyst på 2 tunere og HDTV. Da jeg har HDTV osv.

Så er saken den at jeg har hørt litt om at 7025 skal være noe dritt? hva er dritt?

Og denne nye 8000 serien som kommer er det verdt og vente på denne?

8951554[/snapback]

 

Jeg anbefaler en 7020, den er det beste så langt fra DB.

600 er også bra.

7025 er en bra tuner med 2 tunere av valgfri type. Men den kan ikke ta inn det nye digitale bakkenettet. Den har også problemer med å lese Viasat kort, det er en spesiell prosedyre for å få dette til.

Alle DB kan ta imot HDTV, men det må streames til en PC og deretter til TV.

 

Lykke til med valget

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Nå er 8000-boksen ute og har DVI-utgang samt digitale lydutganger, så det er så godt som HDMI. Skulle gjerne sett at den hadde HDMI-utgang, men så lenge det er digital lyd og bilde, spiller det ikke noen stor rolle synes jeg. Spørsmålet jeg har er om denne nye boksen er garantert å virke med Viasat med de nye kortene deres og hvor enkel en slik boks er i bruk?

 

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Nå er 8000-boksen ute og har DVI-utgang samt digitale lydutganger, så det er så godt som HDMI. Skulle gjerne sett at den hadde HDMI-utgang, men så lenge det er digital lyd og bilde, spiller det ikke noen stor rolle synes jeg. Spørsmålet jeg har er om denne nye boksen er garantert å virke med Viasat med de nye kortene deres og hvor enkel en slik boks er i bruk?

 

Noen som vet?

 

Hvor har du det fra at 8000 boksen er ute i salg. Dette er helt ukjent for den norske importøren og alle DB entusiaster på Digsat.

 

Siste melding om lansering er at det er ikke bestemt ennå når den slippes.

Lenke til kommentar

Dreambox 8000 er ikke ute enda.. og ingen vet når..

 

Så lenge boksen ikke er ute så er det ingen som vet om de funker med viasat og mest trolig må software ( image og emu) som takler viasat. Tror nok det er lenge før vi får se dm8000 i salg..

 

Rscue

 

Nå er 8000-boksen ute og har DVI-utgang samt digitale lydutganger, så det er så godt som HDMI. Skulle gjerne sett at den hadde HDMI-utgang, men så lenge det er digital lyd og bilde, spiller det ikke noen stor rolle synes jeg. Spørsmålet jeg har er om denne nye boksen er garantert å virke med Viasat med de nye kortene deres og hvor enkel en slik boks er i bruk?

 

Noen som vet?

 

 

Edit: skriveleif

Endret av rscue
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...