Gå til innhold

Ny bærbar til ca 10.000. Trenger tips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei godtfolk!

Jeg har behov for å skaffe meg en bærbar pc og tenkte jeg skulle spørre dere om noen tips!

Makspris: ~10.000 (kanskje mer hvis jeg venter til neste lønning :p)

Maskinen skal brukes til allt mulig. Men hovedbruken blir media, surfing og noe bilde/filmredigering.

Når jeg er på farta ender jeg som regel opp med å spille spill som diablo 2, starcraft, transport tycoon deluxe, elasto mania, osv...

Så jeg er ikke avhengig av at den skal kunne kjøre de nyeste og feteste spillene. Det har jeg stasjonær pc og xbox 360 til :).

Når jeg først skal ha laptop så hadde det vært artig å kjøpt en liten en. Men det er vel ikke noe særlig å se på filmer med. Enda værre er det vel å jobbe med redigering av bilder/video.

Så jeg ser for meg en 15.4" skjerm med 1440x900 eller 1280x800 i oppløsning. Jeg har en følelse av at jeg kommer til å myse veldig mye med 1680x1050 på en så liten skjerm.

Den må ha 2gb ram og det hadde vært fint om den var mindre enn 28cm fra front til bak.

Den kommer nok for det meste å stå på med kabel i veggen. Men når jeg først skal ut så hadde det vært fint å hatt 9 cellers batteri.

Her er det funksjon fremfor estetikk som gjelder, bryr meg lite om hvordan den ser ut.

Det er ikke et krav, men ekstra pluss hvis pc-en er å få hos butikker lokalisert i Sandefjord (netshop, mpx, komplett, elkjøp, elprice osv..). Siden jeg da kan hente og eventuelt levere varen selv.

Jeg har kikket rundt på nettet de siste dagene og sett på forskjellige alternativer. "Santa rosa" dukker opp overalt, men er dette noe jeg MÅ ha?

På stasjonær pc har jeg alltid brukt AMD, men nå som jeg skal ha bærbar føler jeg at jeg heller burde gå for intel. Stemmer det?

Ble en "lang" post, håper det ikke ble uoversiktlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...