Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med å finne IP


Anbefalte innlegg

Igår var det et uvær over her jeg bor og det lynet og tordnet. Samtidig som dette skjedde, kunne det høres et høyt klikk fra pc'en min og internettet mitt gikk ned.

Det som er problemet er at nettverkskabelen blinker grønt og ikke lyser fast grønt der den er tilkoblet min pc (legg merke til at vi har en annen pc på det samme nettverket som jeg sitter på nå hvor internett fungerer).

 

I samme takt som den blinker grønt, er den tilkoblet og frakoblet internett. Da er det kanskje lett å tro at det er nettverkskortet som har tatt kvelden, men igår prøvde jeg å bytte kabel. Da fungerte internett plettfritt. Men idag da jeg slo på pc'en igjen, er det samme problemet som igår tilbake, dvs at den fra- og tilkobler seg hvert sekund selv om jeg bruker den samme kabelen fra igår som funket.

Jeg har prøvd å fornye IP-adressen både med repair og i DOS, men det funket ikke fordi "Den lokale tilkoblingen ikke var koblet til internett".

 

Noen som vet hva problemet kan være? Jeg er redd for at det er nettverkskortet...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar :)

 

Ja, det har jeg prøvd. Jeg har tilogmed prøvd å ta ut nettverkskabelen fra denne pc'en (som har fungerende internett) og plugge inn min egen, men det hjalp ikke. Innimellom mister også pc'en min fullstendig forbindelsen med nettet.

 

Edit: Det som også er rart er at på feilsøkingen på nettverkskortet mitt står det "Denne enheten fungerer som den skal".

 

Skjønner ikke hva problemet kan være... :ermm:

Endret av hakhag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...