Gå til innhold

koble sammen to Media Center?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har endelig fått satt opp windows media center 2005 i stua her, og alt fungerer veldig bra. Men jeg har en laptop som også har media center (men ikke tuner), og lurter på om det er mulig å "koble den sammen" med stue-pcen på lik linje som man kan med en xbox 360 eller andre "extender"-bokser.

 

Det burde jo i teorien fungere.. og isåfall kan jeg ligge i hengekøya i hagen og se på tv på laptopen nå i sommer, men jeg har søkt en del etter informasjon - uten egentlig å ha funnet noe konkret.

 

noen som har vært borti dette?

 

 

 

*kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

MediaPortal kan brukes på denne måten (en/flere servere m/TV-kort og mediafiler --> en/flere klienter).

 

Dersom du plent vil nruke MCE (:shrug:), så kan du se om dette er noe for deg: MCE TvServer Plugin

 

For mer info om MediaPortla, se signaturen min (jeg, og flere andre, mener dette gratisprogrammet går MCE en høy gang. Krever litt mer fikling - men gir og/derfor mer muligheter).

Lenke til kommentar

ikke dumt.. ikke dumt.. begge alternativene ser ut til å være verdt å prøve! jeg liker å fikle litt, så det er helt greit.

 

Men når det gjelder tv-guiden i mediaportal, støtter den norske kanaler?

 

Og hvordan er mediaportal kontra MCE når det gjelder krav til systemet det kjører på? Maskinen jeg kjører MCE på nå er ikke akkurat designet for den jobben. (standard dell maskin til 2300 for.. 2-3 år siden - med litt ekstra ram, et par store harddisker og tuner - men bare for å ha sagt det, fungerer det overaskende bra ;)).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...