Gå til innhold

Dårlige lydutganger, formatere?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg sliter med lyden og mikrofonen på PC min. Begge mic-portene har sluttet å virke og den ene lyd (høyttaler/headset) porten virker delvis. Så spørsmålet mitt er; Kan en formatering av pcen virke mot dette problemet?

Endret av Stones_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan prøve Drivercleaner og fjerne driverne før du reinstallerer de. Men om den ene utgangen er dårlig (skurrer når du er borti, osv) så er det nok at den har fått litt hard medfart og loddingen har sprukket. Men du kan prøve å legge inn driverne på nytt først og se om det hjelper.

Lenke til kommentar

Hvis utgangene både forran og bak er føkka opp så er det neppe ødelagt lodding. Frontutgangen er kobla til hovedkortet med ei kabel, formoder jeg? Hvis ikke de heller funker er det neppe relatert til lydkontaktene i seg selv. Har ikke vært borti at mykvare-problemer kan gi den typen resultater som du beskriver, men alt er mulig. Jeg ville fjerna driverene og installert dem på nytt (ikke nye oppå gamle) og hadde ikke det funka ville jeg gjort grundige virus-tester. Er det fortsatt uten resultat bytter du OS. Funker ikke det heller har jeg tatt feil (og som vi alle vet er det en umulighet).

Lenke til kommentar
Hvis utgangene både forran og bak er føkka opp så er det neppe ødelagt lodding. Frontutgangen er kobla til hovedkortet med ei kabel, formoder jeg? Hvis ikke de heller funker er det neppe relatert til lydkontaktene i seg selv. Har ikke vært borti at mykvare-problemer kan gi den typen resultater som du beskriver, men alt er mulig. Jeg ville fjerna driverene og installert dem på nytt (ikke nye oppå gamle) og hadde ikke det funka ville jeg gjort grundige virus-tester. Er det fortsatt uten resultat bytter du OS. Funker ikke det heller har jeg tatt feil (og som vi alle vet er det en umulighet).

8951123[/snapback]

 

Det var akkurat det jeg tenkte og jeg skal reinstalere softwaren nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...