Gå til innhold

Stillbilder med Panasonic NV-GS230


Anbefalte innlegg

Vi har nettopp kjøpt Panasonic NV-GS230 og ble veldig forundret over at stillbildene vi tar med kameraet er helt uskarpe. Panasonic reklamerer med at det har 2,3 MB på stillbilder. Hva gjør vi galt siden bildene blir så dårlige? Vi har prøvd å sette kameraet på en tripod, men det hjalp ikke. Vi har også endret oppløsningen og kvaliteten på bildene, men ingenting hjelper. Noen tips? Skal man ikke kunne ta stillbilder med et slikt kamera i tillegg til vanlig film?

 

Takknemlig for svar da dette ergrer oss en del siden kameraet kostet en del tusenlapper...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den skal kunne ta bilder mens du filmer, men da blir disse i veldig dårlig oppløsning ala gammel mobilkamera.

Jeg har også en god del misslykkede fotografier med videokameraet. Virker som det trenger litt tid til å stille seg inn. Det største problemet er nok å holde det stille når du knipser. Spesiellt når du zoomer.

Uansett. Et videokamera kan ikke sammenlignes med et fotokamera. Videokamera skal fortrinnsvis brukes til levende bilder. Håper du finner ut av det. :)

Lenke til kommentar

Har ikke hatt tape i kameraet når vi testet stillbildefunksjonen så jeg er usikker på om det kan være modus instillingen som ikke er korrekt. Får teste litt og se hva vi finner ut av.

Skjønner at dette ikke er et vanlig stillbildekamera, men vi har venner som bruker videokameraet til både filming og vanlig fotografering og de får fine stillbilder med deres videokamera. De har et Sony kamera som skal ha 3,3 megapixler mot 2,3 på vårt. Kostet visstnok omtrent det samme som vårt kamera.

Tenkte det ville være kjekt med 1 kamera som kunne ta både film og bilder så slapp vi å drasse rundt på flere kamera når vi er på tur. Sånn sett kunne vi kanskje kjøpt et billigere videokamera og et digitalkamera ved siden av, eller?

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar

Kameraet skal normalt ikke gi uskarpe bilder, men kan gi noe mer støy i forhold til et dedikert stillbildekamera. Men har du sjekket at fokus står på auto? Står den på manuell, kan det være problemet.

 

Hadde dere kjøpt et billigere kamera, hadde dere ikke fått et med 3CCD, så selv om stillbildekvaliteten ikke er som dere håpte, så var det vel verdt prisforskjellen uansett.

Lenke til kommentar

Jeg har samme videokamera som deg et Nv GS 230, og ble og skuffet over kvaliteten på stillbildene tatt på minnekortet. De ble veldig kornete.

Jeg har et Olympus kompaktkamera med 1.3 mill.pixels, og det tar skarpere bilder enn videokameraet.

Så igjen kan man bare si at oppløsning er ikke alt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...