danielsn Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Satte nettopp inn et nytt netverkskort i serveren min som kjører debian. Men hva skal jeg gjøre for å bruke netverkskortet da? (på en eller annen måte gi kortet navnet eth1 elns)
Turgon Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 Hva slags versjon av debian kjører du? Dukker ikke kortet opp automatisk?
danielsn Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Skrevet 21. juni 2007 Hva slags versjon av debian kjører du? Dukker ikke kortet opp automatisk? 8911240[/snapback] Kjører debian 4.0, vet ikke helt på hvilke måte kortet skal dukke opp automatisk egentlig heller.. (litt newbe)
Kagee Skrevet 21. juni 2007 Skrevet 21. juni 2007 kjør ifconfig før du setter inn kortet. kjør ifconfig etter at du setter inn kortet. hvis det er forskjell, er kortet bitt oppdaget automatisk.
danielsn Skrevet 21. juni 2007 Forfatter Skrevet 21. juni 2007 kjør ifconfig før du setter inn kortet. kjør ifconfig etter at du setter inn kortet. hvis det er forskjell, er kortet bitt oppdaget automatisk. 8911378[/snapback] Fant ut at jeg bare måtte legge til eth1 manuelt i konfigurasjonsfila.. =) Men takk for hjelpen ^^
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå