netromxxx Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 (endret) Er det noen som har peil på en bærbar som egner seg bra til å lage musikk på? Har en stasjonær pc så Mac er ikke ett alternativ. Har tenkt på å kjøpe en Dell m1330 når den kommer ut siden den virker som passe størrelse med bra innmat, men vet ikke om den egner seg for å lage musikk på. Plx advice Endret 19. juni 2007 av netromxxx
magnjorg Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 (endret) Fatter ikke egentlig hvorfor mac er utelukket. Mac er fantastisk til musikkproduksjon og samarbeider helt utmerket med pc. Men når det er sagt, jeg bruker selv en Dell inspiron 6400 (core duo 1,83 ghz, 2GB ram) til Pro Tools, MaxMSP etc, og er godt fornøyd med den. Siden du kjøper ny nå, så vær obs på at det er mange programmer som ikke kjører på vista enda, så det kan være lurt å vurdere å kjøpe med XP. edit: kikket på den du foreslo, jeg ville gått for en større skjerm eller ihvertfall en ekstern skjerm til når du sitter ved skrivebordet. Det er slitsomt å redigere på så små skjermer (syntes jeg). Endret 19. juni 2007 av Magnusjorg
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Egentlig så bør du bare skaffe en generelt god laptop, gjerne med stor eller ekstern skjerm som nevnt over, og så er det lydkortet som tar seg av musikk-delen. Legg vekt på prosessoren og minnet, skjermkoret har naturlig nok ikke så mye å si.
netromxxx Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Skrevet 20. juni 2007 takk for svar. Mac er ikke utelukket totalt men er mye enklere (har ihvertfall vært d) å finn program for Pc og tror det er en fordel hvis både min stasjonære og bærbare snakker samme språk og bruker same program. I forhold til skjerm er den bærbare tenkt å brukes til litt av vært, men jeg vil gjerne holde den så liten som mulig slik at den er lett å transportere. Får litt fnatt av "bærbare" på 17 ". Har skjerm hjemme, så det er ikke noe problem. Men løsningen er bare å kjøpe en god maskin full av ram og kjøpe bra ekternt lydkort?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå