Snerk Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Ok har overkokket skjermkortet mitt i laptopen min, geforce go 7950GTX 512mb. (full specs i profil) Flashet videobios og det ser ut til å funke fint. Satte frekvensen til: Core 645 og Mem 750, da dette skulle være optimal frequensy ifølge coolbits. Scannet for artifacts i ATItool uten noen errorer. Men har et par sprøsmål da jeg er rimelig grønn i OC. Hvor varmt er ok for gpu i bærbar? Nå er den ca 60C i idle, 70-80C i spill, og 80-90C i heavy load. Påvirkes frekvensene jeg har satt av nye drivere eller installere nytt OS? Og hva med å bytte GPU eller HDD? Takk
nets Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Du ligger på smertegrensa nå ! Tror jeg vile clocket litt ned hvis jeg var deg, for siden alle komponentene ligger så nærme verandre i en laptop så kan andre komponenter bli overophetet, men for all del - det er din laptop
Snerk Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Skrevet 20. juni 2007 Ja jeg vil jo ikke ligge på smertegrensa, så klokket det ned til 625/700. Litt mindre varmt nå, men hvor varm er greit for en laptop gpu? Og noen som kan svare på dette?: Påvirkes frekvensene jeg har satt av nye drivere eller installere nytt OS?Og hva med å bytte GPU eller HDD?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå