Gå til innhold

xbox(1) + Windows Vista

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei folkens!

Har ein XBOX(1) i nettverket mitt, og den vert nytta som mediacenter. Etter at eg la innpå Vista på maskinane i huset her, finn eg ikkje dei igjen i XBMC. Og får derfor ikkje streaming til å fungere. Er det nokon triks som må til her?

XBMC finn rett og slett ikkje arbeidsgruppa.

Før når maskinane hadde XP, fant den to arbeidsgrupper. Workgroup og Arbeidsgruppe.

Takkar for alle svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det her er hva jeg gjorde til 360 så prøv det:

Gå inn i media player på pcen din.

Tykk på den lille pila under biblotek knappen, velg "mediedeling..."

Trykk Ok på den beskjeden som kommer opp

Trykk Nettverk

Aktiver Fildeling, og vel "Nei, gjør netverket jeg er koblet til til et privat netverk

Gå tilbake til media player på pcen din.

Huk av Del mine medier og trykk Ok.

Da vil du få opp en liste over medier du kan dele filer med. En av dem skal være xboxen. Velg tillat og det skal fungere.

Sånn man gjør det på 360 iallefall

Skrevet

Hei, har du sjekket at nettverket står som Private/Hjemme og at du har lagt til IP/MAC i brannmuren?

Bruker du Windows Firewall er denne blitt temmelig streng på dette =)

Pass også på at Network Discovery er slått på, hvis ikke så har de fleste enheter et problem med å finne PCene.

Skrevet

Har slitt med akkurat det samme og har ikke fått det til å fungere på den gode gamle måten. Det jeg gjorde var å installere ett program som settes opp som en streame-server på din pc. Husker ikke hva det heter men skal sjekke når jeg kommer hjem fra jobb.. funker som fjell! :)

Skrevet

Hei folkens. Fildelingen i vista er litt annerledes i xp og jeg tror ikke XBMC støtter dette enda.

Det du må gjøre er å bruke Xbox Media Share (XBMS). Et eget program for deling til xbmc.

Mulig nyeste versjon av xbmc støtter dette nå, begynner å bli et halvår siden jeg sjekket dette da jeg først innstallerte vista.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...