SebastiAnn Skrevet 18. juni 2007 Skrevet 18. juni 2007 For en uke siden hadde jeg en vanlig router jeg hadde fått fra telenor, men nå som jeg har fått ny pga den andre døde har det begynt å skjære seg. Den nye routeren er av typen Zyxel Prestige 660HW-T3 sefølgelig med konfigrasjon fra telenor så jeg må åpne porter fra telnett. Men det som er probleme er at min server ikke kobler seg til andre lenger, jeg har åpnet port 80. Det funket fint på min gamle, men nå kommer man bare til routeren vist man prøver å komme seg inn på min side utenifra :/
newsflash Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 På min router bruker jeg iallefall port forwarding funksjonen. Der må jeg oppgi IPen det skal forwardes til. Høres nesten litt ut som det har blitt noe rot her. Du er sikker på at du har lagt inn riktig IP det skal sendes videre til?
SebastiAnn Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Skrevet 19. juni 2007 Jada lagt inn min interne ip 10.0.0.1 og åpna port 80 på den.
newsflash Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 (endret) Da er det noe i forwardingen som ikke fungerer. Hvis du er sikker på at du har gjort det riktig ville jeg prøvd å resete routeren eller ta kontakt med telenor. Edit: Første treff på google ga forresten denne guiden. Verdt et forsøk å bruke web interfacet iallefall. Endret 19. juni 2007 av oifind
SebastiAnn Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Skrevet 19. juni 2007 Jeg har forwarda noen porter før og det funket perfekt, men det som er probleme tror jeg er at routeren har forwarda port 80 til seg selv. Eller så er det noe feil i oppsette fra telenor.
arnizzz Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 (endret) Er du sikker på at 10.0.0.1 er ipen pcen din har ? endre i såfall til 10.0.0.2 og så forwarder du dit. edit: ops feil tråd. Endret 19. juni 2007 av arnizzz
SebastiAnn Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Skrevet 19. juni 2007 (endret) Har fikset det probleme nå, men får denne feilmeldingen når jeg starter apache: Apache 2 is starting ... (OS 10048)Only one usage of each socket address (protocol/network address/port) is normally permitted. : make_sock: could not bind to address 127.0.0.1:80 no listening sockets available, shutting down Unable to open logs Endret 19. juni 2007 av qaaq
newsflash Skrevet 19. juni 2007 Skrevet 19. juni 2007 Det tyder jo på at det er en annen tjeneste på maskinen som også vil ha port 80. Prøv å kjør nmap eller netstat mot maskinen og se om det er en annen tjeneste som kjører på port 80. Hva var problemet med routeren/hvordan fikset du det?
SebastiAnn Skrevet 20. juni 2007 Forfatter Skrevet 20. juni 2007 Ingenting som kjører på port 80. Jeg fikset routeren ved å sette routerens http server fra all til lan og hadde jo itilegg åpnet port 80. Kan det være at noen andre maskiner på netverke står å bruker port 80 fra ferks skype, fordi alle pcene på nettverke vårt har samme ip ut.
arnizzz Skrevet 20. juni 2007 Skrevet 20. juni 2007 Ingenting som kjører på port 80. Jeg fikset routeren ved å sette routerens http server fra all til lan og hadde jo itilegg åpnet port 80. Kan det være at noen andre maskiner på netverke står å bruker port 80 fra ferks skype, fordi alle pcene på nettverke vårt har samme ip ut. 8906224[/snapback] ps -axu | grep apache. du har ikke flere apache instanser som kjører? Meldingen betyr at det er noe annet som bruker port 80 på den maskinen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå