Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes-Benz E-Klasse 300d sportline? need help!


Anbefalte innlegg

Hei, har blitt tilbudt en Mercedes-Benz E-Klasse 300d sportline 1991 modell som har gått 315k.. er dette noe å satse på eller burde jeg fortsette å lete etter noe annet? han skal ha 35k for den. motor og automatkassa er i bra stand. litt rust selvfølgelig men ikke noe farlig.

 

Er en gutt på 20 år som ikke har verdens beste økonomi så leter etter en bil jeg kan ha i noen år til, kan da denne mercedesen være noe for meg?

 

Mvh

Jan

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ok, men hvordan er 230te motorene og automat kassa da?? han virket veldig useriøs han med den 300d så tror jeg dropper den

8889966[/snapback]

 

Automatkassen er den samme så den veldig bra såfremt den har vært vedlikeholdt,(olje og filterskift). Gjelder forsåvidt motor også.

Lenke til kommentar

230E er knall den. Ikke veldig rask men akkuratt passe. største problemet med disse er at det er dårlig stål i kammen. Har 230E motoren selv og synes den er kjempe fin. Automat kassa er god og girer mjukt og fint så lenge den er nok olje samt filter og riktig justering. Ville ha valgt diesel hvis jeg var deg. Både med tanke på økonomi og driftsikkerhet :D

Lenke til kommentar

motorane til mercedes, spesielt dieselmotorane uten turbo er ~ udødelige. problemet er gearkassen (og rust). automatgearkasser går ikkje like langt som manuelle kasser. dei bør ha olje og filterbytte med 100-150 000km mellomrom og må veldig ofte ha overhaling/skiftast etter 500 000-1 000 000 km.

 

men viss motoren har olje vil eg tørre å påstå at du ikkje klarer å drepe den viss ikkje du går aktivt inn for det, men det kan bli vanskelig då og.

 

viss gearkassen er stelt vil nok den holde mange kilometer til.

 

 

edit: dette er foresten ikkje definert som E-klasse sidan dette er en 124. E klassen kom med 210 chassiset i 1995. den heiter såvidt eg veit kun 300D, eventuelt 300TD viss det er stasjonsvogn :)

Endret av Semikolon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...