Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dumpa! Hva gjør jeg?


Gjest Heartbroken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Joda! Finnes mange måter å bli kvitt heartbreak på.

Den beste er GFTOW! Go fuck ten other women.

Det får tankene over på noe annet

8920638[/snapback]

Det kan kansjke hjelpe, men hvis man ikke gir det tid til å sørge, ihvertfall littegranne, så vil man bare utsette sorgen.

 

Som Gøran Persson sa det "Først nå fikk jeg tid til å sørge"

 

Alle har behov for å sørge over sine kjære.

Lenke til kommentar

Når man har kjærlighetssorg så er det eneste som funker, å finne på noe. Trenger ikke å "denge" en annen skei, men bare gjøre noe. Gå på fjelltur med kompisser, chillen ved stranda, Go nuts at the mall, feste. Finne på noe annet, og når det kommer en jente og byr seg, så si ja, kanskje du blir like glad i henne som eksen.

Lenke til kommentar

hei kompis :) jeg har også blitt dumpa nylig, etter det beste halvåret i mitt liv. Det suger skikkelig... Svir som faen og jeg tenker på henne mye. heldigvis har jeg vært igjennom denne prosessen før, og jeg kan gi deg noen råd.

 

-ikke håp. hun har dumpa deg, og ting vil aldri bli det samme igjen, selv om det kan virke sånn en kort periode

 

-ikke fantaser; ikke se tilbake. ikke tenk at du vil skru tilbake tiden, fordi det kan du ikke.

 

-ikke snakk med henne, du blir bare såret, og funderer over hva du kunne sagt annerledes. BRYT KONTAKT SÅ LENGE DU TRENGER

 

-VÆR STERK! Shit happens, og det er dritvondt, men det kommer til å gå bedre. nå har du en sommerferie å tenke på. om du jobber, så har du vel ikke det, men det er sommer og sol.

 

og sist men ikke minst, vær med venner.. hver gang du føler at du holder på å klikke, ring en trofast kompiss og kjøp en pakke sigg og snakk ut.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Kjærlighetssorg må være det værste i verden, mener nå jeg. Det er nå man virkelig trenger de ekte vennene sine. Å være alene gjør tingene væree, dra ut og finn på ting. Og snakk mye om det med venner, siden du er gutt er det beste kanskje å snakke med en jentevenn om dette? Hun kan også kanskje gi svar på spørsmål du lurer på om jenters følelser. Ikke snakk til hun eller ta kontakt med hun først før det har gått en god stund. Alle trenger tid til å tenke, og følelsen av å bli avvist, eller få en lite hyggelig melding tilbake er kanskje det aller værste, og vil iallefall ikke hjelpe på sorgen. Å prøve å få hun tilbake er bare dumt, hun har gjort det slutt, og da er det faktisk slutt. Et forhold som har vart i 2 år er sterkt, og man kjenner hverandre godt. Derfor vil ingen gjøre slutt uten at de er helt sikre på beslutningen sin etter så lang tid.

Lykke til, sjokolade, venner og familie hjelper! Og å gråte, skrike og sparke i veggen.

Lenke til kommentar
Kjærlighetssorg må være det værste i verden, mener nå jeg. Det er nå man virkelig trenger de ekte vennene sine. Å være alene gjør tingene væree, dra ut og finn på ting. Og snakk mye om det med venner, siden du er gutt er det beste kanskje å snakke med en jentevenn om dette? Hun kan også kanskje gi svar på spørsmål du lurer på om jenters følelser. Ikke snakk til hun eller ta kontakt med hun først før det har gått en god stund. Alle trenger tid til å tenke, og følelsen av å bli avvist, eller få en lite hyggelig melding tilbake er kanskje det aller værste, og vil iallefall ikke hjelpe på sorgen. Å prøve å få hun tilbake er bare dumt, hun har gjort det slutt, og da er det faktisk slutt. Et forhold som har vart i 2 år er sterkt, og man kjenner hverandre godt. Derfor vil ingen gjøre slutt uten at de er helt sikre på beslutningen sin etter så lang tid.

Lykke til, sjokolade, venner og familie hjelper! Og å gråte, skrike og sparke i veggen.

8921846[/snapback]

Alt annet enn sjokolade. Ikke la sjokoladen feite deg opp, og så når sorgen endelig er borte sitter du der og er forbanna over alle kiloene du har lagt på deg. Istede for å spise vekk sorgen, ta å gå ut og løp vekk sorgen. Frisk luft og kondisjon er faktisk dempende for depresjon, dette har vært skrevet mye om, både i media og andre plasser.

 

Dette er forsåvidt også en av grunnene til at så mange er overvektige: Impulsive mennesker trenger stimulans, og mat er den viktigste stimulansdemper. Er man sorgfull og deprimert vil man ha ekstra behov for stimulans, så....

 

Impulsive mennesker vil som regel aldri klare å slanke seg, hvis dem klarer det, så vil dem sprekke igjen og gå opp i vekt like fort. Men nå var dette litt OT. Uansett, håper det går bra :yes:

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Ah, kjærlighetssorg.. De som klager over at de aldri har kjæreste, kan ihvertfall ikke klage over at de har oppleved verdens verste smerte. Det å bli dumpa er skikkelig vondt, og når det skjer sånn som det der så er det vel ikke så mye å gjøre. Hun har tydeligvis tenkt mye over det de 4mnd hun var bortreist, og har nok tenkt på alle alternativ. Når hun gjør det slutt med en gang hun kommer hjem, så vil jeg nok si at toget har reist.

 

Uansett, bare kom deg gjennom det. Noen ganger virker det som om livet er en berg og dalbane, at det går like mye ned som det går opp. Og når man er nederst, så virker det helt klin umulig å komme seg opp igjen. Men akkurat som en rollercoaster, har vi mennesker en vanvittig evne til å reise oss når vi faller.

 

Bare ta tiden til hjelp, og vit det at du kommer deg opp igjen! Jeg har ofte tenkt sånn at jeg ikke gidder å leve bare fordi det er så innmari vondt å være nede i søla, men ingen ord kan forklare hvor utrolig deilig det er når man er på toppen. Og det gjør det hele verdt det :)

 

Så, bare kom deg opp på hesten igjen, kom deg videre, vær med venner, ta den tiden du trenger og bruk venner/familie til å støtte deg på! Det er derfor de er der.

Vær med venner, kos deg, og hver kveld før du legger deg så hører du på en skikkelig grinesang "f.eks Abandoned Pools - Goodbye Song" og så griner du til du oversvømmer rommet. En dag vil du ikke gråte :) Da vil du bare høre på sangen og innse at du er dritt lei av den. Da må du være sterk og ikke finne en ny grine sang, heller bare fordyp deg i det at du er dritt lei både sangen og det å være deppa.

 

Så vips, er ikke ting så jævlig lenger :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...