Gå til innhold

TV'er som viser alt, i "live" filmet form.


Anbefalte innlegg

Blir litt vanskelig å forklare, men jeg skal prøve.

 

Når du går rundt i el-kjeder og ser på forskjellige TV'er så er det noen som skiller seg ut når det gjelder lys, kontraster osv osv. Men det finnes også tver som viser film og tv i "live"(direkte) lignende form, det ser ut som det er filmet med veldig høy Framerate eller lignende. Og av å til henger bilde litt etter siden alt skal gå så smooth og fort.

 

For meg ser dette helt (unnskyld språket) for jævelig ut, jeg får vondt i øynene av og se på sånne tver.

 

Så da var mitt spørsmål til dere hva kalles denne type funksjon eller elktronikk i en slik tv, har sett det på både CRT og LCD, og jeg skal snart kjøpe meg en LCD tv og vil liksom ikke bomme skikkelig og kjøpe en såkalt "live Tv" som jeg kaller det.

 

Takker for svar, hvis noen skjønte hva jeg mente her da :!:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uten at jeg skal si det for sikkert, så tror jeg du snakker om etterslep.

 

Dette vises best ved at en hvit firkant beveger seg fort på en svart bakgrunn, eller lignende.

 

Det som skjer er at boksen får en skygge etter seg. Og at boksen henger litt igjen i bildet.

 

Løsningen for dette er å ha en TV med lav responstid, oppgitt i milisekund.

Lenke til kommentar
Uten at jeg skal si det for sikkert, så tror jeg du snakker om etterslep.

 

Dette vises best ved at en hvit firkant beveger seg fort på en svart bakgrunn, eller lignende.

 

Det som skjer er at boksen får en skygge etter seg. Og at boksen henger litt igjen i bildet.

 

Løsningen for dette er å ha en TV med lav responstid, oppgitt i milisekund.

8879792[/snapback]

 

Hmmm... Ja kanskje, men det som er litt rart er at når jeg var på Lefdal her om dagen så jeg en LG LCD tv med 8ms som er vanelig og den hadde denne såkalt "live" aktige greia den også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...