pulse Skrevet 16. juni 2007 Skrevet 16. juni 2007 Jeg ønsker og lage en mulighet for at folk kan stemme på saker og ting. Har kikket på flere løsninger for dette. Poenget er at ingen skal kunne stemme mange ganger for og få sin sak høyt på statistikken. En metode er å lagre en cookie som har expire etter xx timer (men da kan man jo bare slette denne). En annen mulighet er ip-adresse lagring på serveren (men det funker dårlig når folk deler ip) Siste jeg har sett på er session (men da er det bare og lukker brower vinduet, og gå inn på nytt). Noen som kan komme med en god løsning på dette?
Zyrex_ Skrevet 16. juni 2007 Skrevet 16. juni 2007 hva med å måtte oppgi gyldig mailadresse og bekrefte via denne? Ikke helt sikker metode det heller men litt bedre en de andre. Eventuelt mail + cookie Blir kanskje litt tungvindt å stemme da.
pulse Skrevet 16. juni 2007 Forfatter Skrevet 16. juni 2007 (endret) Mhm, er redd det blir for tungvint + at folk ofte ikke vil oppgi epost av frykt for spam / virus. Men alle tips mottaes med takk! Det ga meg iallefall ideen om ett sånt bilde med tekst man må skrive inn for å minske muligheten for automatiserte scripts Endret 16. juni 2007 av pulse
The_Lozer Skrevet 16. juni 2007 Skrevet 16. juni 2007 du kan vel bruke cookie i tilleg til ip, personlig ville jeg lagret ip'en på servern og bare brukt ip
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå