Gå til innhold

Hjelp om PSP


Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg lurer bare litt på noen få ting om PSP og dens modfikasjonsmuligheter.

Har nemlig planen om å spille Playstation1 spill på den, som jeg faktisk talt lovlig har kjøpt til meg om noen lurer.

 

Iallefall, si at jeg kjøper 4 GB Memory Stick Pro, kan jeg bare legge inn spillene rett på, og spille dem? Eller må jeg kjøpe noe utstyr, og modifisere den først? Hvordan fungerer dette? Noen som har prøvd? Drømmer vått om å kunne spille Crash Bandicoot 1,2 og 3 på den. Hva med Nintendo 64?

 

Har mest lyst på den hvite PSP'en, hvordan er den? Blir den fort stygg i fargen? Er svart å foretrekke? Er det annen firmware på den?

 

Skal forøvrig snart reise til Kroatia, vil det lønne seg å kjøpe maskinen her?

 

Tusen takk for alle svar ;)

 

Edit: Kan det være en idè å kjøpe denne fra eBay foreksempel? Der får jeg jo oppgitt at det er versjon 1.5 iallefal, det er den jeg kan kjøre modifiserte programmer på, sant?

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil heller anbefaler å kjøpe i Norge med tanke på garanti og sånt.

Også til hovedspørsmålet:

Hvis du har mulighet er det greit å få en med 1.5. Men for å kunne spille dine egne PS1 spill må du ha custom firmware (er en sticky om det. Les) samt et program for å konvertere det. Popstation heter det. Anbefaler psx2psp som GUI(så du slipper å bruke konsolen til å konvertere).

Dessuten må du lage et image av PS1 spillet. For å gjøre det anbefaler jeg å laste ned dvddecrypter, sette inn PS1 spillet og lagre image(eller noe sånt, lenge siden jeg har gjort det).

 

N64: Daedalus ordner det.

Lenke til kommentar

Okei,

Tusen takk.. Lage image er ingen problem ialefall, så lenge det er snakk om img, iso, bin o.l.. Da bruker jeg bare Nero. ;)

 

Men, er det likegyldig om jeg får versjon 1.5, 1.51 eller 1.52? Leste på en annen tråd at disse i riktig rekkefølge er markert med enten A,B, eller C på esken. Ser maskina koster 1500,- på Elkjøp. Sannsynlighet for at det er 1.5? Hvis ikke, hvor kan jeg kjøpe med 1.5 i Norge?

Lenke til kommentar

Det er svært liten sannsynlighet for at de PSP'ene elkjøp selger har firmware 1.5. Det er nok 2.7, og oppover det går i. Hvis ikke 2.0.

Men uansett, alle firmwares fra 3.03 og nedover kan du downgrade til 1.5!

 

Jeg har laget en liten guide hvor det står forklart hvordan du får et PSX spill over til PSP. Skal legge den i guidesamletråden..! :)

Lenke til kommentar

Så bare det ikke er "bedre" enn 3.03 så er det akseptabelt?

Da kan jeg altså kjøpe de som er markert med A,B,C,D,E,F, og G i butikken? Eller har jeg misforstått? Det står jo firmwaren på eska, sant? Er de generelt vanskelige å få tak i?

Tusen takk for all hjelp, er skikkelig nervøs for dette her modifiseringsgreiene .. ;)

 

Edit: Har lest tråden din opptil flere ganger altså, veldig god :thumbup:

Endret av steffenz
Lenke til kommentar
Men så lenge jeg får en som er lavere enn 3.03 så skal det være good going ialellefall? Du må modifisere for å spille PS1 ikke sant? Noen av dere som spiller PS1 spill aktivt? Hva synes dere om konsollen generelt. Irriterer det grenseløst at batteriet suger så heftig?

8883185[/snapback]

Alle PSP'er med firmware til og med 3.03 kan downgrades... Ingen over det.. Enda...

 

Du må ha OE firmware for å kunne spille PSX spill ja... Og ja, det drar litt strøm... Men ikke så mye! Går ihvertfall 5 timer før du må lade.. Hvis ikke mer...

Lenke til kommentar

Åh! Det er nå bare hyggelig å hjelpe! :)

Det kan godt være lengre enn 5 timer også.. Jeg har ikke tatt tiden, men vil tro det er litt lengre faktisk.. :)

 

350,- kan bli litt dyrt for ett batteri, hvis du sammenligner med prisene fra dette stedet: http://www.ledshoppe.com/psp.htm

 

Kan umulig bli mye i frakt heller! ~80kr for et stort batteri er vel ikke akkurat dyrt? :D Det kan kanskje bli litt klumpete da..

 

EDIT: Jah.. Det er jo batterier på vanlig størrelse der også.. Som er enda billigere...!

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...