Hayer Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Hei Her er koden jeg bruker Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor echo "<table cellspacing='20' width='250'><tr> <th scope='col'><h2>{$rad['overskrift']}</h2></th> <th scope='col'><span class='style6'>{$rad['dato']}</span></th> </tr> <tr> <th scope='row'><p align='left' class='style1'> {$rad['nyhet']} </th> </tr> <tr> <th scope='row'><p class='style2'><spawn class='style3'>by</span> {$rad['bruker']}</p></th> </tr>"; Den printer ut alle postene i databasen, problemet er at jeg vil bare printe ut de 5 siste postene(med siste mener jeg i den rekkefølgen jeg har nå) Prøvde å sette inn en php variabel å bruke den som teller, men da fikk jeg bare "by " og ikke noe mer:s
Peter Skrevet 15. juni 2007 Skrevet 15. juni 2007 Bruk ORDER BY id_eller_noe_sånt DESC og LIMIT 5 i spørringen din. eks: SELECT * FROM mintabell ORDER BY auto_inc_id DESC LIMIT 5 Alternativt i php. PHP $i = 1; while( $row = mysql_fetch_array(..) ) { if( $i++ > 5 ) break; var_dump( $row ); }
Hayer Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Skrevet 15. juni 2007 (endret) funker fett! ;D Endret 15. juni 2007 av Hayer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå