Gå til innhold

Byggepc... Ønsker tilbakemeldinger og hjelp


Anbefalte innlegg

Hei hei !

Lurte på om dere kunne hjelpe meg litt. Jeg har tenk å bygge meg en pc for første gang.

 

http://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mod...73-F9682848280A

 

Kunne dere ha funnet en passende strømforsyning til meg og er det noen kabler/deler jeg mangler?

Passer alt sammen, trenger jeg flere vifter enn det er i kabinettet fra før?

 

 

Håper dere tar dere tid til å sjekke litt. :yes:

Endret av Eirichr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Mener du 8600GTS eller bare GT?

Men uansett GTS blir nok for dyr for meg og etter sånn jeg har skjønt det så er x1950pro bedre enn 8600GT... Bortsett fra 8600GT er dx10 kompitabel ...

8866887[/snapback]

Det er sant, og mer framtidsrettet. Gå heller for 8600GT, gjerne 8800GTS om du har litt mer penger.

Lenke til kommentar
Mener du 8600GTS eller bare GT?

Men uansett GTS blir nok for dyr for meg og etter sånn jeg har skjønt det så er x1950pro bedre enn 8600GT... Bortsett fra 8600GT er dx10 kompitabel ...

8866887[/snapback]

Det er sant, og mer framtidsrettet. Gå heller for 8600GT, gjerne 8800GTS om du har litt mer penger.

8866940[/snapback]

Trukke jeg får råd til GTS men bør jeg ta GT istendenfor x1950pro? Det eneste spillet som jeg foreløpig kunne tenkt meg å spilt som dx10 er Crysis... Men vil det skjermkortet dra det greit i det hele tatt?

Lenke til kommentar
x1950pro yter en god del bedre, D3D10 kommer ikke til å bli en nødvendighet på lenge.

8866999[/snapback]

 

 

Når jeg trykker på handlevogn linken i post 1, får jeg bare access denied, så det er ikke mulig å se hva du har der trådstarter.

 

Nødvendighet er ett relativt begrep her da. Spørsmålet blir vel hvor lenge det blir til man har tenkt å bytte til dx10 skjermkort om man her går for ett dx9 kort.

Personlig ser jeg ikke problemet med å gå for ett 8600gts kort.

De ligger på rundt 50% av ett 8800 gts kort -/+500 kr avhengig av spesifikasjoner (opptil 512mb minne, høyere klokk). Deretter i de reviews jeg har lest forbruker de drøyt halvparten så mye strøm, og er betraktelig kjøligere, samt at de er svært om ikke helt stillegående.

 

Jeg venter på ett 8600gts 512mb fra gainward, så noe partisk er jeg kanskje, men jeg synes ikke 8800 kort presterer godt nok til at jeg synes det er verdt de ulempene som de kommer med.

 

I tillegg er det mye å hente inn på å kjøre 8600 kort i SLI allerede per i dag, opp til 60/80% på flere reviews, mens det er svært liten forskjell å kjøre 8800 kort i sli.

 

Det er mer som taler for å kjøpe 8600 gts enn ett 8800 kort, mener jeg.

Jeg må si at jeg ser ikke på det som aktuelt engang å kjøpe dx9, selv om det yter noe bedre i benchmarks, når det er av foreldet teknologi.

 

Noe annet kult med DX10 kort er også at man har mulighet for å kjøre HDR med AA, det har ikke DX9 kort, etter hva jeg har lest.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Nå funker linken igjen ....

 

Skal prøve å få Pappa til å sponse meg da blir det kanskje 8600GTS :D

 

Men kan dere hjelpe litt mer sånn generelt om alle komponentene. Passer de sammen? Strømforsyning? og om jeg mangler noen deler...

 

Takk for all hjelp hittil !

Lenke til kommentar
Nå funker linken igjen ....

 

Skal prøve å få Pappa til å sponse meg da blir det kanskje 8600GTS  :D

 

Men kan dere hjelpe litt mer sånn generelt om alle komponentene. Passer de sammen? Strømforsyning? og om jeg mangler noen deler...

 

Takk for all hjelp hittil !

8867300[/snapback]

 

Ang.Psu: Jeg bruker nå en Enermax Liberty 500W som jeg har gjort ett års tid, den fungerer utmerket, er knapt hørbar, og du kan ta av og på kabler etter behov.

Eneste jeg ikke liker er at på kablene er det både sata&ide strøm kontakter, jeg skulle gjerne hatt bare sata. Men kjøp en psu som er modulær, det er tingen. 500W holder lenge.

Lenke til kommentar
Tusen takk :)

Da kjøper jeg denne Hiper Type-R 580W Sort, Modulære kabler,  Silent 18db, 4xSATA, ATX, SLI, 20/24pin (link lengre opp)

 

Ser det greit ut sånn ellers?

8867607[/snapback]

Har Hiper selv. Kjempe fornøyd. Så skal ikke stoppe deg i å kjøpe den. Stille er den også.

Lenke til kommentar
Kva er vitsen med DX10 på "billigkort" når ikkje ein gong toppmodellane klarer å kjøyre DX10 spel bra? Du kan like så godt velge det kortet som har best ytelse for penga, d.v.s. x1950pro.

8868500[/snapback]

Trur 8600GTS er bedre enn x1950pro ? Og da er det jo dx10...

Lenke til kommentar

Hva skal du bruke penger på DX10 når kortet ikke engang greier å dra DX10-spill? Kjøp heller DX9-kort som yter likt med DX10-kortet man skal ha, da det gjerne blir billigere. Oppgrader til neste generasjon skjermkort (G90/R700) når DX10-spillene kommer...

Endret av Tobye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...