Gå til innhold

Fotovideo i Oslo -Kø


Anbefalte innlegg

Var innom butikken i dag.

 

Laang kø for å kjøpe en liten minnebrikke til 200,-

 

Dessverre har jeg ikke tid til å vente 15 minutter på 'min tur'. Lunsjen er bare så så lang.... Og parkering koster skjorta i området.

 

Service er også å behandle kunden innenfor rimelig tid. Dere burde ha en hurtig-kasse for oss som vet hva vi skal ha. Alle behøver ikke 'rådgiver' for å kjøpe en minnebrikke.

 

Ble ikke noe kjøp for meg i dag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det finnes alternativer ;)

8870541[/snapback]

 

Er vel på grensen til butikk-reklame :tease:

 

Jeg har selv ventet 1 t for å kjøpe en Ipod Nano på elkjøp. Måtte vente 1 time på at en kar på 40 år skulle bestemme seg for et hjemmekinoannlegg moren og faren skulle betale.

 

Til slutt gikk jeg til hvitevaredelen av butikken og fikk de til å hente det ut. fra jeg fikk hjelp til jeg var ute av butikken tok det 3 min.

Lenke til kommentar
Er vel på grensen til butikk-reklame :tease:
Har bare konstatert det opplagte. Har heller ikke nevnt verken navn, sted, pris, varer eller noe som helst annet. Hvordan kan det være på grensen til reklame? :)

 

Ellers har jo Fotovideo skrøtt uhemmet av (ihvertfall på andre forum) at de har ansatt en haug med nye folk (stjålet fagfolk fra andre butikker, er vel et bedre ord). De begynner vel etterhvert de også.

Lenke til kommentar

Saken med Fotovideo er at de har såkalte "fotorådgivere", og ikke selgere. Det er i og for seg et greit konsept. Det er bare det at andre butikker opererer på samme måte uten å få samme kømengde. Nå er det jo trykk på Fotovideo sin butikk, men når man står 15 minutter uten å komme én plass lenger frem i køen, mens flere ansatte står og prater seg imellom, så blir folk provosert (tatt fra foto.no sitt forum).

 

Samtidig skjønner jeg de som står med en kunde. Om det blir lang kø der jeg jobber, så lar jeg meg ikke påvirke av det. Kunden jeg står med, skal ikke føle at jeg vil få han/hun ut av butikken så fort som mulig bare fordi det kommer andre potensielle kunder inn i butikken. Nå er vi en litt annen butikk enn Fotovideo, og selger en del småting som film, og tjenester som fremkalling og lignende i tillegg til store mengder kamera og utstyr, så vi kan faktisk ofte betjene mer enn en kunde av gangen om det er nødvendig. Mange kunder ber oss betjene andre mens de står og plukker og prøver kameraet litt for seg selv. Så selv om køen står ut døren enkelte ganger, så tror jeg det er veldig sjelden noen har ventet mer enn 5 minutter på å få hjelp, og det uten at kundene som allerede ekspederes føler de får dårlig service av den grunn. Har aldri jobbet på Fotovideo, men skjønner ikke helt hvordan 5-6 ekspeditører ikke kan bli ferdig med en eneste kunde tilsammen på 15 minutter, slik enkelte beskriver det på foto.no.

Lenke til kommentar

"fotorådgivere" = selgere for meg.....

 

Fått mange råd, jeg :)

 

Bla annet at det ikke gikk med mer enn 2gb minne på min eos 30d... Litt varierende. Noen har skikkelig peiling, andre har ikke. Jeg merker fort det....

 

Men en kasse hadde vært greit. De fleste klarer å bruke nettet for å finne hva som funger før de kjøper.

 

Til slutt kjøpte jeg xd-minne av Mpx. Fordelen der var at de kan sende som A-post med lavt gebyr.....

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme erfaring her, var bra før de flyttet, men etter det har det blitt håpløst å handle der hvis man bare skal en kjapptur innom for å kjøpe noe. Fant en liten butikk like i nærheten ved Egertorget som var billigere enn FV (kjøpte en sekk der for 1400, kostet 1700 hos FV), husker desverre ikke hva butikken heter.

Lenke til kommentar
Samme erfaring her, var bra før de flyttet, men etter det har det blitt håpløst å handle der hvis man bare skal en kjapptur innom for å kjøpe noe. Fant en liten butikk like i nærheten ved Egertorget som var billigere enn FV (kjøpte en sekk der for 1400, kostet 1700 hos FV), husker desverre ikke hva butikken heter.

8971274[/snapback]

 

Var nok butikken til Afseth det :)

Fotohuset som ligger på Karl Johan.

 

Andreas

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...