Gå til innhold

Kjøp av mobil på Ebay

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har lenge sitti og tenkt på og kjøpe en mobil på ebay fordi det er så utrolig mye billigere og mobilen jeg skal kjøpe er ikke kommet til norge enda.

Telefonen jeg tenker på er LG KE850 eller LG Prada =)

Da lurer jeg på om det er sikkert og kjøpe telefon via Ebay?

Er telefonene man kjøper derifra åpen for og bruke telenor?

Hvor mye ekstra må jeg ut med utenom prisen til telefonen ( Dvs : frakt,Avgifter osv )

Hvordan vet jeg at jeg handler med en som ikke stjeler?

Takker for alle svar :)

( Håper ikke jeg postet i feil tråd :blush: )

Endret av Tobbe-Nokia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har både kjøpt og solgt mobiler på eBay. Du er rimelig sikker hvis du passer på at selgeren har gode karakterer (helst over 100) og hvis du betaler via PayPal så er du ganske godt sikret.

For å finne ut om mobilen er ulåst så sjekk at det står at den er unlocked. Du kan bruke ditt telenor sim-kort hvis den er unlocked.

Prisen du betaler for mobilen er som regel ikke inkludert moms, toll og frakt. Fraktprisene pleier å stå oppført i auksjonen. Hvis ikke kan du ta kontakt med selger og spørre. Fraktpriser fra f.eks England på mobiltelefoner pleier å ligge på en 150-300kr alt etter hvilken fraktmetode som blir brukt.

Du skal betale norsk moms og tollgebyr i tillegg med mindre du gjør en avtale med selger om å sende den som gave med verdi på under 1000kr. Da burde det gå fint med mindre tollerne åpner pakken og finner ut at den er verdt mer :) Ellers er det 25% mva + et fortollingsgebyr (noen hundre kroner)

Skrevet
Ok. Tusen takk =)

men en ting jeg glemte og spørre om, går det an og få norske menyer på mobiler kjøpt fra ebay.co.uk ?

:)

8865567[/snapback]

På vanlige mobiler så pleier det ikke å gå ann med mindre du tar den med til et servicecenter og får lagt inn nytt språk. De pleier å ta 200 spenn eller noe for dette og de gjør det vanligvis mens du venter.

På Windows Mobile smartphones og pocket pc telefoner så går det ann å laste ned norsk ROM selv og få norsk språk.

Skrevet

Obs! Vær klar over at det AeroX skriver ikke gjelder Sony Ericsson. Etter hva jeg har fått med meg har Sony Ericsson lagt ned forbud mot at serviceverksteder som de har avtale med skal kunne bytte språk på telefonen. De gjør det for å forhindre "gråimport". Forøvrig finnes det folk rundtforbi som har evnene og utstyret til å gjøre det for en ofte billig penge, men du får altså ikke gjort det hos et autorisert verksted.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...