Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

naturfag muntlig eksamen !


Anbefalte innlegg

Hei, ble i dag trekt opp til muntlig eksamen. Var bare halve klassen kom opp, og selvfølgelig kom jeg opp :ermm:

Faget ble naturfag, og derfor håper jeg noen her inne har noen kommentarer eller innvendinger angåenet temaet og problemstillingen min. Kanskje flere kom opp i samme som meg nå? 1 året på VGS.

 

Tema: Mat - nå og i framtiden.

Det som er med naturfag er at det helst da skal være et bredt spekter i mitt foredrag, som skal vare i ca 40 minutter. Og det bør helst både inneholde litt kjemi, fysisk/fysikk og feks energi på noen måte.

 

Hvordan skal jeg blande inn dette med teamet Mat - nå og i framtiden ?

Håper på svar. Tar i mot alt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å ha med noe om genteknologi? Genmodifisert mat. Så kan du jo ta for deg etiske problem angående genteknologi og mat i dag. Sånn ellers, metabolisme (stoffskiftet) kanskje? Hvordan energien fra mat blir laget, brukt og lagret osv. Håper dette kunne gi deg noen tips :]

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvor mye dette hjelper med tanke på at det skal være fysikk og slikt, men det er vel viktig å få fram "mat-kurven" gjennom årene. For lenge siden spiste alle sunn mat som fisk og kjøtt og grønnsaker, men nå i nyere tid så har det bare blitt mer og mer usunt. men vi er nå på en oppsving mot sunnere mat, med matprodusntenes hovedtanke på mindre fett og sukker, mer frukt og grønnsaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...