Gå til innhold

[LOTRO]To buy, or not to buy.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei hei.

Jeg vurderer å kjøpe spillet, og vist jeg gjør det, blir det nok innen helga.

Er ikke noen som kan forklare meg litt mere grundig?

Tar det lang tid å gå opp i level for eksempel, hvilken class er best for solo/grupper?

Hvordan er end-gaming i Lotro?

Er det armor set å få tak i? I så fall, hvordan?

Sånne ting.

Rett og slett, er det verdt pengene?

Tusen takk, på forskudd: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Står ikke dette i minst 4 andre tråder?

Anyways, vi kan snakke litt om classene:

Champion er den ultimate dps (damage) classen, den er nok (kanskje) best på solo. Champion kan bruke Dual-Weild; 2 våpen altså. 2 sverd f.eks. Og kan også ha pil og bue.

Lore-Master er croud-control. Kan bare bruke light-armor. Men har pets, og can draine mana og slikt. Veldig morsomt.

Minstrel: Minstrel er healer-classen (Lore kan også heale litt, men ikke mye). Minstrel gjør det ikke så veldig bra alene. Og er kanskje avhengig av groups (fellowship) ofte. Men det er også jævlig lett å finne fellowship hvis du er minstrel.

Guardian: Guardian er tank, de skal alltid gå først og beskytte resten av fellowshipet mot enemies, samtidig som de andre attacker, og de har sinnsykt mye armor.

Captain: Captain er også en healer class (men ikke mye). De-buffer, de kan høyne moralen, og slikt. Og har også en herald, et "pet" kan man vel kanskje kalle det.

Burglar: Burglar er vel kanskje den beste PVP classen, men er ikke mye pvp i Lotro før du blir lvl 50 og kan reise til Ettenmoors og spille mot de som er monsterplayers. Jeg har ikke vært mye burglar, men de kan gå i stealth-mode.

Hunter: Hunter er vel kanskje den mest morsomme classen, du kan sette traps, tracke animals. Kanskje ikke best alene, men de gjør ekstremt mye dmg.

Over til armor:

Armorset: Armor sets tror jeg kommer til den første content oppgraderingen som kommer allerede...imorra!

Levling: Det er vel kanskje ikke like lett å levle på Lotro som på WoW. Jeg kom til lvl 12 på ca... èn dag kanskje.

End-Gaming: Så langt har jeg ikke kommet enda. Men når du er lvl 40 er det ofte fellowship quester, og hvis du er medlem av et ganske godt kinship så skal vel ikke det være noe prob.

Servere: De fleste spiller vel på RP (Laureline) og Snowbourn, og litt på Eldar. Jeg spiller på Eldar, så hadde jo kanskje vært litt kews om du hadde gjort det også. Men men, serverne er ikke så viktig (egentlig).

Raser: Du har jo også raser, det du kan velge mellom:

Dwarf (Dverg): Da begynner du vel rundt Thorin's Hall.

Elf (Alv): Ered Luin, Cendamon.

Hobbit: The Shire selfølgelig.

Human: Archet/Bree.

Dæven det ble mye skriving, yeye. Håper jeg fikk noe ut hvertfall. ;)

Endret av Aradin
Skrevet

Takker for en perfekt svar Aradin:)

Grunnen til at jeg spurte var bare at jeg syns det er elendig å sitte å lese gjennom sider på sider med folks egne meninger, enklere å bare få høre hos kun enn person hva han mener fornoe:)

Og du får spillet til å høres fantastisk digg ut:) Skal vell ikke se bort fra at jeg kjøper det i løpet av morgen dagen, håper bare at pc'n min kan kjøre det ordentlig da ... Skulle ha fått prøvd det først, buddy key elns.. Jaja, vi får bare se egentlig:)

Igjen, takker for svaret. Kansje det blir kews da^^

Skrevet

Èn ting til: Grafikken er bedre enn noe MMO du har sett/blir å se. :p Og dessverre ga jeg bort min buddey-key. Men du hadde fått den hvis jeg hadde sett denne tråden litt før.

Skrevet

Jeg tviler ikke ett sekund, har egentlig bare spilt wow da^^

Er bare redd for at pc'n ikke skal takle det.. Det ville vært evig bais : o

Ingen skade skjedd Aradin^^ Du kunne vell ikke vite :D

Skrevet (endret)

Så i tråden du har laget, tror pc'n din klarer det fint.

Når du begynner, begynn på Eldar, så kan jeg hjelpe deg ofte. Har ingen quester å gjøre selv for tiden, så jeg hjelper gjerne.

Endret av Aradin
Skrevet

Jeg håper jeg klarer det fint ja, den har hit til klart alle spill helt perfekt^^, Den er grei du, sier ikke nei til litt innlednings hjelp : D

• 1 måned senere...
Skrevet

Slenger meg med her med mitt spørsmål:

Er man fri til å "gå overalt", delvis slik som wow? Eller er det mer slik som Guild Wars?

Skrevet

Ikke for vent for mye.

Det er ingen revolusjon av MMORPG, men heller en MMORGP i en langt finere innpakning.

Det går mye ut på det samme, leveling ved questing eller grinding.

Det jeg liker ved spillet er;

Fantastisk grafikk

Traits/deeds systemet

Fellowship skills

Traits er ting du oppnår ved å queste, eller drepe x antall mobs. Da kan du få en "trait" som du kan "utstyre deg med" ved å snakke med en Bard. Dette kan være alt fra en slags "stealth" til + til stats og så har man legendary traits når man begynner å komme litt høyere opp i spillet.

Fellowship skills er skills som aktiveres når du går i fellowship (=party). De er ganske stilige, så jeg skal ikke spoile mer angående dette.

Levling går fort. Med dette været som er ute, er jeg halveis til lvl 29 på circa 12 dager. (ikke 12 dager played) Så ca 2 uker til lvl 30 regner jeg med.

Armour sets finnes, men hvor gode de er, vet jeg ikke.

Jeg tror ikke det er noen raids før lvl 50, da 24 mann.

Skrevet (endret)
Få av en annen. ;) Du kan laste med client, eller du kan få cd av en venn.

9074564[/snapback]

Takker for svar. Kunne du kanskje linket til et sted jeg kan laste ned denne klienten?

Edit: Fant det i en annen tråd.

Endret av Inxs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...