Gå til innhold

Asus P5N-E SLI - Bitter Sweet!


Anbefalte innlegg

Asus P5N-E SLI: Hva kan jeg si! Bios som er ute så langt er møkk!

og hovedkortet er fullt av bugs og rebooter uten en god forklaring nå og da!

Med Bios på "setup default" så er det like ustabilt som om jeg skulle ha overklokka det på maks!

 

Cpu temp load er ca 45-50.

 

Har 2 andre venner med samme hovedkort og bugsa er 100% like på alle tre!

 

Hva tror dere skyldes dette? er det Bios som er synderen her eller er det rett og slett dårlig laget?

Endret av darapa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du forsøkt å avinnstallere driverne til det trådløse nettverkskortet ditt?Kan være kortet som er gåent.Eller drivere som ikke er helt i form.

 

Har du satt spenning til ram manuelt?

8839248[/snapback]

 

Så langt har jeg prøvd nesten alle kombinasjoner, men uten stabilt resultat.

For tiden kjører jeg alt på "auto"

Nå er jeg bare ute etter en stabil pc.

 

Nå kan alt ifra en utpaking i winrar til å spille av litt musikk i mediaplayer trigge en bluescreen.

Lenke til kommentar
Har du forsøkt å avinnstallere driverne til det trådløse nettverkskortet ditt?Kan være kortet som er gåent.Eller drivere som ikke er helt i form.

 

Har du satt spenning til ram manuelt?

8839248[/snapback]

 

Vet at Linksys WMP54G Kortet mitt har hatt noen barne sykdomer men har prøvd uten også, og det er akkurat det samme

Lenke til kommentar

Men nå har jeg lest litt på anandtech.com og folk der sier at man kan prøve de svarte ram plassene, og de har fått bra stabilitet etter at de bytta over.

 

 

http://forums.anandtech.com/messageview.as...MVIEWTMP=Linear

 

Edit: Har nå nedgradert til Bios 401 og ble kvitt noen bugs!??

 

Merkelig dette her. Neste blir å bytte plass på rammen.

Endret av darapa
Lenke til kommentar

Jeg gjorde en sjokk oppdagelse da jeg tok ut rammen!

Når jeg bestilte min OCZ ram så stod det klart og tydelig i bestillingen at det var

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. (PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.4.4.16)

 

Men på ram brikkene mine så står det 4.4.4.15 det er jo ikke det samme.

Men kan ytelsen være så veldig forskjellig, kanskje butikken ikke hadde hva jeg bestilte på lager og bare slengte med noe tilsvarende?

 

Men uansett til poenget mitt, jeg har jo satt timmings på minne manuelt vær gang til 4.4.4.16 fordi jeg trodde det var nettopp dette! Når de egentlig er 4.4.4.15.

 

Kan dette ha påvirket stabiliteten på systemet, at jeg har satt opp minne med feil verdier? Da selv om verdien ikke virker så stor (for meg)

Endret av darapa
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte P5N-E SLI med en gang det kom til landet og har brukt det HARDT siden, har solgt den pc'en til en kompis nå nylig og den fungerer like bra hos han. Jeg kjørte med 2x 1gb Kingston HyperX PC6000 brikker, han har satt inn to til og kjører på 850mhz cl4 uten problemer av noe slag.

Eneste bug'en jeg har oppdaget med dette kortet er at det oppgir for høy temp på cpu.

 

Jeg gikk i fra Abit AB9 Pro som VIRKELIG var et helvete!

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Jeg gjorde en sjokk oppdagelse da jeg tok ut rammen!

Når jeg bestilte min OCZ ram så stod det klart og tydelig i bestillingen at det var

OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch. (PC2-6400 2x1024MB 800MHz. (4.4.4.16)

 

Men på ram brikkene mine så står det 4.4.4.15 det er jo ikke det samme.

Men kan ytelsen være så veldig forskjellig, kanskje butikken ikke hadde hva jeg bestilte på lager og bare slengte med noe tilsvarende?

 

Men uansett til poenget mitt, jeg har jo satt timmings på minne manuelt vær gang til 4.4.4.16 fordi jeg trodde det var nettopp dette! Når de egentlig er 4.4.4.15.

 

Kan dette ha påvirket stabiliteten på systemet, at jeg har satt opp minne med feil verdier? Da selv om verdien ikke virker så stor (for meg)

8842525[/snapback]

4-4-4-15 yter bedre enn 4-4-4-16 så det er ingen problemer der. Du var nok heldig der. Det er nok ikke der problemet ligger

 

 

 

?

8839048[/snapback]

 

sorry https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680407&hl=

8840888[/snapback]

Hva skal det bety? Det er ikke samme hovedkort engang

Endret av Megern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...