Gå til innhold

Symbian eller WM6 ?


Anbefalte innlegg

Skal kjøpe ny smarttelefon, det står mellom 2 stk, Nokia E61i og HTC S710.

Begge passer til mitt behov, Nokiaen passer best med bla 3G, større skjerm og muligheten for Tomtom navigasjon som en ikke for til WM lengre. Behovet mitt er wifi, e-post, sms, vanlig telefonbruk, god kalender, spille av noen podcast/lydbøker av og til + skal ha navigasjon på denne.

Men, hva er mest stabilt, brukervennlig? har Nokia 6230i nå så det er den menyen jeg kjenner til.

Ulemper/fordeler med de forskjellige operativ systemene?

Er nesten fast bestemt på å kjøre nokiaen men trenger noen innspill her.

Andre telefoner med fullt tastatur slik som E61i som kan anbefales?

Takker for alle innspill.

 

Rune

Endret av rryd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

tomtom lager ikke nye versjoner til windows mobil uten trykk følsom skjerm, tomtom 5 var den siste de ga ut, den virker på nye wm6 også men er gått ut av salg :(

De lager til wm med trykkfølsom skjerm men da begynner telefonene å bli svinedyre, ser riktig nok en del pent brukte htc TyTN til salgs for ca samme prisen jeg må gi for s710 feks, frister det også men... vet ikke enda.

Er fremdeles litt itvil på hvilket operativ system som er det beste/mest stabile/greiest.

Endret av rryd
Lenke til kommentar

HTC har nettopp lansert HTC Touch som er en Pocket PC telefon med trykkfølsom skjerm og WM6 Proffesional. Her kan du kjøre TomTom Navigator 6.

Denne telefonen koster kun 600kr mer enn S710.

Touch har kjempestor skjerm også (2.8") mot S710 sine 2.4".

Den er også en god del fysisk mindre + 28g lettere. Det følger med et MicroSD kort på 1GB. Er også rykter om at telefonen støtter SDHC som gjør at du kan kjøpe 4GB kort (og mer senere?).

 

Ellers er den nokså lik hardwaremessig (cpu, RAM, kamera, tilkoblingsmuligheter etc)

 

GPS navigasjon er MYE bedre på en trykkfølsom skjerm og skriving av lange eposter og word dokumenter er ingen problem med stylusen med bittelitt tilvending. Slår dog ikke QWERTY tastatur :)

Endret av AeroX
Lenke til kommentar

Jeg har akkurat bestilt Nokia E90 Communciator og den har alt. Den er bare 5cm bred, 13,5 cm lang og 2cm tjukk. Det er mulig de faktiske målene avviker her. Den kommer med nyeste Symbian 60 eller noe slikt og nå må de jo ha greid å fått fikset os'et.

 

Ut fra spec'ene så ville jeg aldri vurdert noe annet enn E90, men prisen er noe stiv 7495,- på Komplett

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...