Gå til innhold

2.000,- for nybrukt Sony T-10 med 1 GB minne?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg kom nå på lørdag i skade for å kjøpe meg et Sony DSC-T10 ultrakompakt digitalkamera i en JapanPhoto-butikk. Kostet meg 2.700,- inklusive 1GB memory stick minnebrikke. Tror jeg skulle slitt med å finne det billigere på nettet.

Jeg kom hjem lykkelig og glad og pakket opp kamera, leste manualen og tok noen bilder (som ble fine). Men så slo det meg plutselig: Det var ikke et ultrakompakt kamera jeg ville ha! Jeg vil ha et fullspekket kamera med alle mulige manuelle innstillinger å eksperimentere med. So much for impulskjøp. Og ettersom det ikke var postordre hadde jeg ikke noen angrerett heller. :ermm:

Jeg tok i dag kontakt med butikken hvor jeg hadde kjøpt det, og forhørte meg om hvilke muligheter som forelå. Fikk da beskjed om at de hadde som regel å ikke ta tilbake kameraer dersom forseglingen var åpnet. Det kunne tenkes at de kan ta det i innbytte ved kjøp av dyrere kamera, men da ville de visstnok av prinsipielle årsaker måtte returnere batteriet(!) til produsenten, og trekke av kostnad og frakt, rundt 600,-? For memsticken (verdi 400,-) kunne jeg nok få et SD-kort (verdi 100,-) hvis jeg kjøper nytt kamera. Venter på svar fra dem i morgen.

Hvis jeg har "flaks" er altså butikken villig til å kjøpe tilbake alt sammen for 2000,-. Hvis jeg kjøper nytt kamera fra dem. Tap på 700,- for meg (pluss bortkastet tid).

Så da tenkte jeg det kanskje kunne være like greit å prøve å selge dette privat i stedet - for samme elendige prisen.

Burde det gå greit å få solgt et T-10 med 1GB kort for 2.000,- ? Eller er det sånn at når forseglingen er brutt er det ingen som vil ta på kameraet engang? :hrm:

Er det forresten noen andre steder enn på www.bruktmarked.no det er naturlig å avertere et slikt kamera til salgs?

Endret av alvevind
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Japan Photo kan ikke selge et kamera der forpakningen er brutt som nytt. Om de velger å gi deg den servicen å ta det tilbake, er helt opp til dem, men jeg vet vi har gjort det for kunder der jeg jobber, uten å trekke fra noe på prisen. Det forutsetter selvsagt at kunden kjøper kameraet han/hun heller vil ha hos oss. Alle butikker vil ha fornøyde kunder... så det kan jo tenkes du får overbevist de om at du blir en veldig fornøyd kunde hvis de faktisk tar kameraet tilbake uten fratrekk i prisen.

At de må sende batteriet tilbake til produsenten høres merkelig ut. Et batteri vil ikke være ødelagt etter en eller to oppladninger. Det høres da mer ut som de ønsker helt nytt batteri, for å prøve å selge kameraet som helt nytt, uten at ny kunde vil avsløre de ved at batteriet er oppladet når han prøver kameraet første gang.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...