eeerlend Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Hei! Har et lite hjemmestudio, og har ofte behov for formatering, siden jeg er avhengig av at pc'en hele tiden fungerer optimalt! Det som hadde vært supert, var om jeg kunne lage meg en cd/partisjon for gjenoppretting, så jeg slipper å installere drivere, nødvendig programvare etc etc HVER bidige gang jeg formaterer. Altså vil jeg lage en slags "recovery cd". Tips til programvare/veiledning? Har en bærbar, winXP pro. Takk for all hjelp! mvh, erlend
sondrev Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Der går ann å lage et ghost etter at du har installert alt du trenger. Når du da trenger å gjennopprette, gjør du det fra ghostet, og du vil ha alle driverne, og instillinger som du hadde da du lagde ghostet. Er usikker på programvare til dette, men tror at Norton's er bra: http://www.symantec.com/home_homeoffice/pr...br&pvid=ghost10
eeerlend Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Skrevet 11. juni 2007 TAKKER! Men hva må jeg gjøre for at jeg skal slippe å installere drivere hver gang jeg kobler til hardware? Har problemer med at jeg av og til kobler fra en USB port, restarter et par ganger, og noen dager senere når jeg skal koble på igjen, må jeg installere drivere på nytt. Er det noen måter jeg kan unngå dette på?
4588pkdkrikue5c Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 Du trenger ikke tredjepartsprogramvare for å gjøre dette. Klikk Start>Alle Programmer>Tilbehør>Systemverktøy>Systemgjenoppretting. Her kan du gjenopprette maskinen til et tidligere tidspunkt, da den fungerte foreksempel. Ellers så kan du lage Windows CD med ferdig innstalerte programmer. Det er litt innviklet, og funker ikke alltid så bra. Gjenoppretting er nok det som funker best.
sondrev Skrevet 11. juni 2007 Skrevet 11. juni 2007 (endret) Du trenger ikke tredjepartsprogramvare for å gjøre dette.Klikk Start>Alle Programmer>Tilbehør>Systemverktøy>Systemgjenoppretting. Her kan du gjenopprette maskinen til et tidligere tidspunkt, da den fungerte foreksempel. 8834229[/snapback] Joda, men er ofte bedre med et Ghost. For eksempel om Windows skulle "klikke" så mye at du ikke har tilgang til å gjøre det du sa. TAKKER! Men hva må jeg gjøre for at jeg skal slippe å installere drivere hver gang jeg kobler til hardware? Har problemer med at jeg av og til kobler fra en USB port, restarter et par ganger, og noen dager senere når jeg skal koble på igjen, må jeg installere drivere på nytt. Er det noen måter jeg kan unngå dette på? 8833366[/snapback] Siden dette egentlig ikke har noe med trådens emne å gjøre, anbefaler jeg deg å lage en ny tråd. Jeg har selv samme problemet, men oppstår bare når jeg flytter på maskinen (For at jeg da stokker om på USB portene og enhetene). Endret 11. juni 2007 av sondrev
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå