marcus Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hva slags kabel må jeg kjøpe for å få brukt den digitale lyd utg. på den bærbare pc'en min? S/PDIF utgangen på pc'en ser ut som en vanlig jack utg. får jeg kjøpt en digital kabel som har jack plugg i den ene enden og coax eller optisk i den andre enden, så jeg får koblet den til recieveren min?
haaX Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hadde samme problemet selv - det skal finnes en jack-til-coaxial-digital overgang, men disse kan være vanskelig å få tak i. Jeg endte opp med en Jack-til-phono, og satt den coaxen kabelen i den ene phono-inngagen. Tror det var venstre men er ikke 100% sikker, er bare å prøve.
Karl-Peder Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Jack til optisk finnes vel? Mener å ha sett det.. Dog er det mulig at jeg tar helt feil..
marcus Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 alle bærbare med S/PDIF utg. blir vel levert med sånn jack utg?` er jo noe spes. at f.eks den bærbare jeg har kjøpt nå (hp 9377) som skal være en multimedia maskin har en digital lyd utg. det er problemer med å få tak i kabel til?
marcus Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 Tror kanskje jeg må ha en Minijack -> Tos-Link adapter, ser de selger det på netshop. Hvorfor leveres ikke pc'er med optisk eller coax digital utg? Hva/hvordan får man brukt denne S/PDIF utg hvis man ikke kjøper en slik adapter i tillegg?
hifiking Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Om det er en mini-jack med spdif ut så kan man bruke en vanlig 3.5 mm mini-jack til 2xRCA (PHONO plugg). Sånn man bruker fra iPod til forsterkeren. Spdifen dere snakker om er coax. (dvs eletrisk) Toslink er lyssignaler.
marcus Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 Om det er en mini-jack med spdif ut så kan man bruke en vanlig 3.5 mm mini-jack til 2xRCA (PHONO plugg). Sånn man bruker fra iPod til forsterkeren. Spdifen dere snakker om er coax. (dvs eletrisk) Toslink er lyssignaler. 8826531[/snapback] Vil vel ikke kunne overføre digitale signaler igjennom vanlig 3.5 mm mini-jack til 2xRCA (PHONO plugg). Trodde denne type kabel bare kunne overføre analoge signaler?
hifiking Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Kobberledning og kobberledning er det samme. 8826645[/snapback]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå