Gå til innhold

Noen som kan anbefale en god HDTV?


Anbefalte innlegg

Jeg har så vidt begynt jakten på en HDTV. Det er mange ulike typer på markedet og vanskelig å vite hvilken som passer best for meg. Derfor trenger jeg hjelp av dere.

 

Dette er mine krav til HDTV:

40-50 tommer LCD

1080p (helst, men et godt 720p går an)

2 HDMI kontakter

2 komponent

1 VGA

Scart, S-video

Max 15.000 kr

 

Jeg kommer til å bruke TVen til spilling (Xbox 360 og Wii), HD DVD, DVD og vanlig TV titting.

 

Hvis noen kunne si litt om hva slags HDTV dere har (eller hva dere vil anbefale), hva dere synes om den +/-, hvordan menyene er og annen relevant infomasjon, hadde jeg satt pris på det.

Endret av technofranki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå vet ikke jeg så allt for mye om hdtver, men jeg tviler på at du får en tv med 1080p til under 15.000. Du kan få LCD-Tver som støtter 1080p, men som downscaler det pga. de ikke har oppløsning nok til å vise det.

8823574[/snapback]

Komplett har 3 forskjellige 1080p til under 15.000, så det finnes.

 

Men et godt 720p kan jo også gå an. Disse begynner vel å bli relativt billige nå.

Lenke til kommentar
-LE40F71 ? Har ikke 2 komponent, hvorfor skal du ha det?

8860937[/snapback]

Husk at F71-serien er en utgått modell. Fine farger, men under middels sortnivå. M8-serien er i så fall et mye bedre kjøp. Disse skjermen har et fenomenalt sortnivå og støtter dessuten 1:1 pixelmapping over HDMI.

 

Her er et bilde av LE40M86 i 1080p. Bildet lyver ikke, sort er virkelig sort på denne skjermen.

 

le40m86_2.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...