Gå til innhold

Beste minnekort for Canon Ixus 800 IS?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sandisk Ultra II skulle være raskere enn Ixus 800, slik at minnekortet ikke er en flaskehals. Ellers er jo Extreme III det raskeste SD minnekortet på markedet akkurat nå.

Sats ihvertfall på Sandisk... da er du trygg på at du får et stabilt kort ihvertfall.

Skrevet (endret)

Hei Afseth, jeg vet ikke om du eller andre har noen tanker om disse:

TwinMOS Secure Digital 2048MB, 150X, Ultra-X, 17/22.5MB Write/read speed

Kingston Secure Digital 2048MB Ultimate SD-Card, 18/21MB Write/read, 120x

I følge spesifikasjonene skal de være raske nok. Er dette trygge kjøp?

Jeg ser noe murring med Ixus i kommentarene på TwinMOS-utgaven. Er det best å holde seg unna denne?

Endret av TCLarsen
Skrevet

Spørsmålet er ikke om kortet er raskt nok... spørsmålet er om det er stabilt nok.

Hold deg langt unna Twinmos, samme hvilket kamera du skal bruke det i. Det er såpass stor feilrate på Twinmos, at sjansen for å miste alle bildene fra f.eks tidenes ferietur eller lignende er mye, mye større enn om du kjøper Sandisk. Bildene dine må da være mer verdt enn noen få kroner?

Kingston er greie kort, men Sandisk er fortsatt regnet som det mest stabile og trygge kortet. Jeg ville ikke valgt noe annet.

Skrevet

Noen som vet hvilke butikk-kjeder som fører SANDISK ULTRA II-kortet? Kjipt å bestille på nettet når frakten koster halvparten av det kortet koster, og man må vente en uke på det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...