Jtand Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Tenkte å lage meg en fuglekasse med webkamera i. Men tipper det blir ganske så mørkt i en slik kasse Finnes det nattmodus på slike kameraer, eller må jeg lage et vindu i kassa?
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Har tenkt litt på det selv. Det jeg kom fram til er a) Det er ganske mørkt i kassen. Men hvis du lager delvis vegg med pleksiglass vil du få inn lys. Vet ikke om fugleungene liker det eller ikke. b) Hvilket kamera har du tenkt å bruke?
S.M. Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Du kan bruke en power usb / usb hub med strømforsyning men en dobbel usb kabel. Koble til en 12 volt svak kupèpære eller lignende. Skal du ha det automatiser kan du bruke et opto kobler med transistor krets som bryter kretsen når sola skinner osv...
Gjest Slettet+432 Skrevet 7. juni 2007 Skrevet 7. juni 2007 Du kan bruke infrarødt lys da, vet ikke om fuglene kan se dette men regner ikke med det. Det kan hende at du må fjerne et infrarødt filter inne i webcameraet for at det skal funke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå