Gå til innhold

Noen som har fasekjøler ? legg igjenn bilder


Anbefalte innlegg

Takker. De er selvbygde ja.

 

Har også laget en autocascade, men den var litt for ghetto :p Mistet alle bildene av den pga. et lite harddiskkrasj, men den skal ombygges og da blir det oppdatering på forumet.

 

Skal også bygge en singelsteger til trådstarter rimelig snart.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM

Det er noe over fasekjøling som alltid har fasinert meg. Alle de rørene i forskjellig størrelser som slynger seg tilsynelatende hulter i bulter; men som gir en utrolig effekt.

Lenke til kommentar

Vannkjøling er stille. Fasekjøling er langt fra stille... Hehe

 

Jeg bruker kun mine fasekjølere til benching. Å kjøre maskinen alltid på fasekjøler hadde tatt livet av strømregningen min. Og så hadde jeg ikke orket støyen.

 

En annen ting er at vannkjøling ikke blir kaldere enn omgivelsestemperaturen i rommet. Derfor får du ingenting kondens.

 

Med fasekjøling der fasen når ned mot -50C så må det hele isoleres noe ekstremt for å unngå problemer med kondens. Og det er også kjedelig å smøre vaselin på alt hwen sin.

Endret av aspstein
Lenke til kommentar
Vannkjøling er stille. Fasekjøling er langt fra stille... Hehe

 

Jeg bruker kun mine fasekjølere til benching. Å kjøre maskinen alltid på fasekjøler hadde tatt livet av strømregningen min. Og så hadde jeg ikke orket støyen.

 

En annen ting er at vannkjøling ikke blir kaldere enn omgivelsestemperaturen i rommet. Derfor får du ingenting kondens.

 

Med fasekjøling der fasen når ned mot -50C så må det hele isoleres noe ekstremt for å unngå problemer med kondens. Og det er også kjedelig å smøre vaselin på alt hwen sin.

8919554[/snapback]

 

Hehe, hvor mye er db nivået?, skal ta ibruk fasekjøling 24/7 om noen dager.

 

Btw er singelsteger ;)

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar

Ja kommer jo helt ann på hvilken type kompressor og hva slags vifter det er på den det.

 

Men går ann å få en fasekjøler til å være ganske stille også når det er sagt. Den ene min er skikkelig stille egentlig. Men jeg har et par hissige vifter på den. Så da er støynivået betraktelig for å si det slik :p

Lenke til kommentar
Ja kommer jo helt ann på hvilken type kompressor og hva slags vifter det er på den det.

 

Men går ann å få en fasekjøler til å være ganske stille også når det er sagt. Den ene min er skikkelig stille egentlig. Men jeg har et par hissige vifter på den. Så da er støynivået betraktelig for å si det slik :p

8919844[/snapback]

 

 

Jaja. har 2 delta vifter i maskinen 120x120. De gir jo litt lyd ifra seg, så viss ikke fasekjøleren gir mer støy enn det går det bra :)

Lenke til kommentar
Nåja, så stor forskjell på strømregninga di hadde du nok ikke fått. Er snakk om 150W...

8920173[/snapback]

300W ekstra når maskinen står på. Det blir fort penger og ekstremt varmt på det lille loftet mitt da tenker jeg.

 

Og er det bare meg eller virker 150W ganske lite? Neste gang jeg skal kjøre med fase skal jeg måle effektforbruket på hele systemet både med og uten fasekjøler. Så kan vi få et nøyaktig tall.

Lenke til kommentar

Hvor mye vil det koste sånn ca. å bygge en 24/7 fase kjøler som bråker lite? (Er alergisk mot støy :p )

 

Har nå en vannkjølt pc med en trippel rad med 3 vifter man ikke hører og en pumpe som man ikke hører og det er vel det som lager lyd i maskinen... Vil det være mulig å bygge en fasekjøler som er like stille? og hvor mange grader vil den kjøle til sånn ca?

 

Bountyhunter

 

Edit: Noen som kan poste noen linker til fakta om fase kjølere?

Endret av [StK]Bountyhunter(BF:V)
Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V),23/06-2007 : 16:02]Hvor mye vil det koste sånn ca. å bygge en 24/7 fase kjøler som bråker lite? (Er alergisk mot støy :p )

 

Har nå en vannkjølt pc med en trippel rad med 3 vifter man ikke hører og en pumpe som man ikke hører og det er vel det som lager lyd i maskinen... Vil det være mulig å bygge en fasekjøler som er like stille? og hvor mange grader vil den kjøle til sånn ca?

 

Bountyhunter

 

Edit: Noen som kan poste noen linker til fakta om fase kjølere?

8928021[/snapback]

 

DU finner masse fakte om fasekjøler på xtremesystems ;)

 

Om den vill være like stille som ditt vankjølte system, det kommer an på hvilken vifter du bruker og om du kjører dem på fult turtall eller ikke.

 

Men det er mulig å få en fasekjøler til å en okay støynivå.

Endret av nocturno_culto
Lenke til kommentar
Hvor mye vil det koste sånn ca. å bygge en 24/7 fase kjøler som bråker lite? (Er alergisk mot støy :p )

 

Har nå en vannkjølt pc med en trippel rad med 3 vifter man ikke hører og en pumpe som man ikke hører og det er vel det som lager lyd i maskinen... Vil det være mulig å bygge en fasekjøler som er like stille? og hvor mange grader vil den kjøle til sånn ca?

 

Bountyhunter

 

Edit: Noen som kan poste noen linker til fakta om fase kjølere?

8928021[/snapback]

 

koster vel 4-6000kr en plass .

bråk si litt mindre enn kjøleskap

vil jeg si gansk okey å bruker er min i minste

Lenke til kommentar
Bountyhunter(BF:V),23/06-2007 : 16:02]Hvor mye vil det koste sånn ca. å bygge en 24/7 fase kjøler som bråker lite? (Er alergisk mot støy :p )

 

Har nå en vannkjølt pc med en trippel rad med 3 vifter man ikke hører og en pumpe som man ikke hører og det er vel det som lager lyd i maskinen... Vil det være mulig å bygge en fasekjøler som er like stille? og hvor mange grader vil den kjøle til sånn ca?

 

Bountyhunter

 

Edit: Noen som kan poste noen linker til fakta om fase kjølere?

8928021[/snapback]

 

koster vel 4-6000kr en plass .

bråk si litt mindre enn kjøleskap

vil jeg si gansk okey å bruker er min i minste

8928149[/snapback]

 

 

Får også ifra 2000,-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...