Gå til innhold

Forsterker av ukjent type?


Anbefalte innlegg

Noen som kunne vært behjelpelig og forklare hvordan denne forsterkeren fungerer eller vet hvor kretsen er hentet ifra? Den er 100% sikkert hentet på nett men jeg kan ikke finne den igjen siden jeg ikke vet navnet på kretsen?..

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
0x523.jpg

 

Håper på svar.

-Omelett

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for hjelpen setter virkelig pris på det, jeg må bare spørre om en siste ting.

 

Jeg fant formler for omregning av forsterkning men skjønner ikke helt hvordan formlene mine vil bli etter det første skjemaet. Hva blir "min R1" osv feks da SW1a og SW1b står på H hva blir de forskjellige formlene?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
0x055.jpg

 

Hilsen en forvirret omelett. : p

Lenke til kommentar
Takk for hjelpen setter virkelig pris på det, jeg må bare spørre om en siste ting.

 

Jeg fant formler for omregning av forsterkning men skjønner ikke helt hvordan formlene mine vil bli etter det første skjemaet. Hva blir "min R1" osv feks da SW1a og SW1b står på H hva blir de forskjellige formlene?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
0x055.jpg

 

Hilsen en forvirret omelett. : p

8783519[/snapback]

 

Det som er med op ampen er at det er en krets med et stort bruksområde. Du kan bruke den som forsterker, spenningsfølger, filter, komparator, firkantpulsgenerator mm. I ditt tilfelle er jeg ikke sikker, men den er mest sannsynlig koblet som forsterker.

 

Om det kan være til hjelp så han ELFA egne faktasider som inneholder bare fornuft. Om du skal se på operasjonsforsterkeren så finner du den i innholdsfortegnelsen til venstre.

Lenke til kommentar

Artig at du spør om hjelp med eksamensoppgava di her også, etter at eg sletta den på freakforum. Bare at du unnlater å nevne at det er eksamen...

 

Forsterkerkretsen er relativt generisk, og du oppgir ingen data om forsterkerkretser som er brukt. Dermed kan du bare studere generell virkemåte, og sjå litt på kva som skjer med signalet på veg inn.

 

Mellom anna bør du tenke gjennom kvifor du har ei filtrering av signalet, vha. kondensatorer og en motstand (Høgpass eller lavpass?)...

 

Følg signalet gjennom kretsen og prøv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...