Gå til innhold

Lyd og bilde er separert i Pinnacle


Anbefalte innlegg

En venn av meg har Pinnacle Studio 10, og fikk et problem. Plutselig er lyd og bilde litt forskyvd i forhold til hverandre. Han klarer ikke å flytte lydsporet så det blir synkront igjen. Det er ikke snakk om et lydspor som er lagt på i etterkant, men originallyden fra kamera.

 

Jeg trodde ikke engang det var mulig å separere lyd og bilde på den måten i Studio 10.... Noen tips?

 

Tommy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
En venn av meg har Pinnacle Studio 10, og fikk et problem. Plutselig er lyd og bilde litt forskyvd i forhold til hverandre. Han klarer ikke å flytte lydsporet så det blir synkront igjen. Det er ikke snakk om et lydspor som er lagt på i etterkant, men originallyden fra kamera.

 

Jeg trodde ikke engang det var mulig å separere lyd og bilde på den måten i Studio 10.... Noen tips?

 

Tommy

8772810[/snapback]

 

Ikke noen løsning, men jeg har kanskje noe av det samme problemet.

Jeg bruker pinnacle studio v9. Når jeg brenner til dvd så blir lyden mer og mer forsinket jo lengre ut i filmen man kommer. Merker det ikke før etter 30-40 min ut i filmen.

Vurdere rå oppgradere til v11, eller prøve adobe premiere elements

Lenke til kommentar
Ok. Dette er i selve redigeringen, altså når man spiller av prosjektet. Kan det tenkes at lyden og bildet egentlig henger sammen, men at det er selve avspillingen den sliter med?

 

Tommy

8774172[/snapback]

 

I redigeringen er alt ok hos meg. Ikke noen ekspert i pinnacle studio, har dessverre ikke noen gode tips til deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...