kjonix Skrevet 1. juni 2007 Skrevet 1. juni 2007 Jeg har et input felt + knapp. Når man setter markøren i input feltet, blir det en forsterket ramme rundt knappen. Hvordan kan jeg endre fargen i CSS på denne rammen rundt knappen? Skjønner du ikke hva jeg mener? Sett markøren i input feltet i Google og følg med på søk-knappen.
-Teddy- Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Dette er en funksjon IE og Opera har, men ikke FF. Blanketter (forms) er som regel vanskelige å style fordi alle nettlesere behandler dem forskjellig. Safari tvinger f.eks. alle forms til å ha en "mac-look". Standard inndatabokser ser helt forskjellig ut i nevnte nettlesere. Tror ikke du har noen mulighet for å endre rammen du snakker om i CSS. Med en kombinasjon av javascript og css kan du kanskje lage en egen knapp der du kan velge farge selv.
HoaXed Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Er vell bare å bruke input:hover { border: 1px xxx; } Jeg bruker det selv, men husker ikke om det er hover eller focus.
-Teddy- Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Ikke om han skal ha borden på knappen når man trykker på inndatafeltet.
Jesper Karsrud Skrevet 2. juni 2007 Skrevet 2. juni 2007 Kan vel bruke JS til det... var inputField = document.getElementById("inputField"); inputField.onfocus = function() { var inputButton = document.getElementById("inputButton"); inputButton.style.border = 2px solid #000; } Koden er langt fra testet, men det blir noe slik hvis du skal bruke JS til å oppnå samme effekten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå