Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Routeren som er problemet?


Anbefalte innlegg

For å slippe masse forklaring:

 

husey1.png

 

Den blå er den som har lokal tilkobling, de røde mottar trådløse signaler fra ruteren nede. Problemene her er mange:

 

- De to "røde" maskinene går forferdelig tregt, lav hastighet på alle nettsider konstant.

 

- De to røde maskinene mister forbindelsen ofte, og kobler seg deretter til igjen

 

Så gikk jeg ned for å se hva som var i veien

 

- Den "blå" maskinen som hadde lokal tilkobling mistet også tikoblingen ofte, og da tror jeg dette forårsaker at de røde også gjør det siden de mottar signaler fra den blå.

 

- Den blå maskinen har ikke treg hastighet når nettet er tilkoblet.

 

Så da lurer jeg på hva dette kommer av. Har ringt til NextGenTel som er ISP og spurt, men de sier alt ser bra ut, så jeg tviler på problemet ligger der. Har en D-Link DI-624+ Wireless Router, og jeg lurer på om det er den som rett og slett er gammel og halvveis ødelagt?

 

Er ikke veldig god med dette, men når jeg river ut ledningen til routeren mister de trådløse OG den lokale maskinen forbindelsen. Er det meningen? Trodde routeren bare gir signaler til de røde, men er det den som gir interentt til den blå også? Har en liten boks ved siden av hvor det står NextGenTel på, hva gjør den?

 

Så til slutt, håper noen kan komme opp med en konklusjon, f.eks kjøpe ny router?

 

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, om det er sånn jeg forstår det | NextGenTel modem - Router - Din maskin | Så er det vel ikke veldig rart at du mister nett på den også når du napper ut ledningen til routern..

 

Kjenner ikke til modellen jeg men om det Mortimer sier er rett, så er det vel bare å kjøpe en ny?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...