Gå til innhold

Spillprogrammeringsstudie i Oslo


kjey

Anbefalte innlegg

Hei. Er nå snart ferdig med VGS og driver å funderer på hva jeg skal studere neste år. Jeg har søkt meg inn på informatikkstudier på UiO og HiO. Av en eller annen grunn ble jeg litt usikker på om jeg valgte de riktige studiene. Jeg synes det er kjempegøy å programmere, men vet ikke hva innenfor programmering jeg vil.

 

Titta litt på NITH sine sider og så litt på Spillprogrammering. Det så jo ut som et veldig artig studie! Er dette noen bra utdanning? Hva slags jobber kan jeg få senere? Hvis dere er helt i mot min nye ide så si ifra med en gang, jeg vet jo ikke helt hva det vil si å studere disse forskjellige temaene enda :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har søkt informatikk jeg også på HiVE. Jeg er også litt usikker på om det er det rette valget. Er glad i å programere, men har møtt litt veggen nå. Kommer meg inne no særlig vidre, og programrer ikke så mye som før. Har også tenkt at informatikk kanskje er en litt vel smal linje å gå på. Er en veldig "spiss" linje der man lærer veldig mye om programering slik at andre sider ved en evt. IT jobb ikke er så lette å ta. Jeg tror ikke jeg hadde orket å sitte å programere resten av mitt liv, ville hatt litt annet å gjøre med PCer og. Drifting osv.

Lenke til kommentar

Hva legger du i en bra utdanning? Vanskelig å stille det spørsmålet siden du får positive og negative svar om alle skoler ;)

Men NITH-studiene er godkjente grader, så det er jo dertil krav til studiene, jeg er selv student der og synst hvertfall at det er bra.

 

Tar du spilllinjen kan du nok få det meste av jobber innenfor utvikling, har du et bra snitt er ikke det problemet uansett.

 

Enkleste du kan gjøre er jo nesten å ta turen innom NITH og snakke med rådgiverene der, de er alltid behjelpelige med råd :)

Lenke til kommentar

Ett alternativ er å ta en bachelor ved UiO, men ta utveksling til ett annet uni hvor du kan fokuserer på dataspill-relaterte moduler.

På den måten får du både bredden fra universitetsutdannelsen, og muligheten til å velge ett annet fagfelt om du så måtte ønske, samtidig som du kan få spissingen i ett (eller fler) spill-relatert område.

Og pris-forskjellen er jo ganske betraktelig!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...