Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva trenger man av elektrisk for å starte Mt-5?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

holder på med mt5 prosjekt...har ikke tid til å lete etter masse rart¨på nettet om dette.....Coil og alt detta...vet ikke hva jeg trregner får å starte mt-5èn min...kanskje noen har bilder?? hadde vært kjekt... for eventuelt å se hva jeg mangler....

Endret av Monkman1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men hva med CDI UNIT...Trenger jeg den...har kobla av alt av det jeg ikke trenger..har coil... men vet ikke om jeg trenger CDI UNIT..noen som vet noe..

Skrevet
CDI er coil?

8761543[/snapback]

Hei tenkte jeg skulle pøve å hjelpe deg, coil har med gnist på pluggen å gjøre, Cdi boksen har blandt annet med tenningslåsen din å gjøre har skrudd senest idag pga mopeden starten uten nøkkel men den var ikke tjuvkoblet, og da var det ledningen til cdiboksen som hadde knekt så satte sammen den å da funka tenningslåsen igjen nå er det ikke mulig og starte den uten nøkkel. men jeg tror som det han litt lenger opp på tråden sa: har du coil og cdi boks tror jeg nok at du ikke trenger noe annet :)

lykke til med prosjektet :)

Mvh GG

Skrevet
CDI er coil?

8761543[/snapback]

Hei tenkte jeg skulle pøve å hjelpe deg, coil har med gnist på pluggen å gjøre, Cdi boksen har blandt annet med tenningslåsen din å gjøre har skrudd senest idag pga mopeden starten uten nøkkel men den var ikke tjuvkoblet, og da var det ledningen til cdiboksen som hadde knekt så satte sammen den å da funka tenningslåsen igjen nå er det ikke mulig og starte den uten nøkkel. men jeg tror som det han litt lenger opp på tråden sa: har du coil og cdi boks tror jeg nok at du ikke trenger noe annet :)

lykke til med prosjektet :)

Mvh GG

8762074[/snapback]

ok..takk skal du ha..så jeg MÅ ha cdi unit altså? ;)

Skrevet (endret)
Trenger ikke CDI for å starte den.. Stoppe den kan du jo bare kvele den, eller ta ut tennplugghetta

8798742[/snapback]

Har du ikke CDIboksen får du ikke starta i det hele tatt... Det er den som styrer pulsene til coilen via små pulser fra en liten pulsspole i svinghjulet.

Endret av HetrTiXc
Skrevet
blir litt usikker her, men jeg hører på hetrtixc--vil ikke ta noen sjanser.

:thumbup:

8799892[/snapback]

har du cdi og coil så starter den ;) har prøvd sjøl, og vett att du må ha det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...