Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn fungerer ikke

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bygd en helt ny PC nå. Den har Asus P5W DH Deluxe hovedkort S775, Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 prosessor, PC2-6400 2x2048MB 800MHz RAM, LC Power,550W Strømforsyning og POV GeFORCE 8800 GTS 640MB PCIe grafikkort(pluss selvfølgelig alt det andre man trenger).

Når jeg prøver å starte PCen får jeg kun svart skjerm (skjermen funker). En annen ting er at ingen av de eksterne viftene (de som følger med Lian Li Miditower) starter, og at vifta på prosessoren stopper etter ca. 1 min.

Jeg får ingen error pipelyder fra BIOS, og jeg sitter helt fast. Har prøvd å koble ut og inn forskjellige komponenter. Noen som har noen ideer i det hele tatt om hva som kan være galt?? :cry:

Skrevet

Høres ut som du og jeg har et likt problem :dontgetit:

Hadde prøvd å bytte ut PSU og se åssen det går da..

Jeg fikk høre fra support folka på komplett at det kunne være en kortsluttning tilstede og at jeg skulle starte opp Hovedkortet isolert fra kabinettet med bare det nødvendige. PSU, HK, skjermkort og sett minne i en annen slot en tidligere i tilfelle sloten på hovedkortet er defekt.

Vært et forsøk :)

Skrevet (endret)

:hmm: OK, viser seg at i hvertfall 1 av RAM brikkene er ødelagt eller noe. Prøvde å bytte om RAM brikker igjen og starte med bare 1 brikke, det funka. :cool:

Innstalerer OS nå, hvis resten funker som det skal gjenstår det bare å finne ut om det er RAM brikken eller RAM-porten som er ødelagt.

Det som forvirret meg litt var at Defekt RAM brikke gir ulogiske konsekvenser under oppstart :hmm:

Endret av TQuiller

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...