Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, kunne ikke finne noe om dette emnet. Og var ikke sikker på om det ble postet på rett sted. Men jeg har vurdert å prøve å ha to hjemmesider, som kjøres fra samme server. Det er en windows 2003 server med apache. Jeg vet dette skal fungerer, men har ikke fått det il å virke. Noen som vet hvordan dette skal gjøres, evnt har en link til en side hvor dette er beskrevet?

Mvh

Marius

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Apaches Virtual Host-funksjon du tenker på? Som det står på siden der kan du få maskinen til å servere forskjellige sider enten ved at maskinen har flere IP-adresser, eller ved at den har én adresse og heller ser hvilket domene brukeren spør etter.

Skrevet
Apaches Virtual Host-funksjon du tenker på? Som det står på siden der kan du få maskinen til å servere forskjellige sider enten ved at maskinen har flere IP-adresser, eller ved at den har én adresse og heller ser hvilket domene brukeren spør etter.

8737367[/snapback]

Det blir noe i den retningen ja. At den ser hvilket domene brukeren spør etter. Har prøvd litt på virtual host jeg tenker på ja, men får ikke den til å fungere etter oppskriften.

Skrevet

Den kan være litt vanskelig å få til den vhosten i apache, iallefall om serveren ligger bakom NAT og alle sidene skal ligge på samme IP adresse/flere ip adresser.

Har du serveren din bakom ett modem/nat (adsl/sdsl/kabel eller tilsv) ?

Skrevet
Den kan være litt vanskelig å få til den vhosten i apache, iallefall om serveren ligger bakom NAT og alle sidene skal ligge på samme IP adresse/flere ip adresser.

Har du serveren din bakom ett modem/nat (adsl/sdsl/kabel eller tilsv) ?

8740877[/snapback]

Ja, har det. Men det står som en bro, så blir alt styrt av en ruter som står bak der igjen da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...