Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fransk eksamen, hvordan øve?


Anbefalte innlegg

Har kommet opp i skriftlig fransk eksamen på mandagen som kommer, er fornøyd med det da jeg slipper skriftlig eksamen i matte og kjemi. Vil gjerne få øvd litt før denne eksamenen, blir jo oversettning og stil som vanlige tentamener, så hvordan bør jeg øve? Skal se over noen gamle stiler og se hva slags feil jeg har gjort, men vet ikke helt noen annen måte å forberede meg. Har dere forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kom opp i fransk skriftelig for 2 år siden. Jeg forberedte meg stort sett ved å følge ekstra godt med på french open. :whistle:

 

 

Men det viste seg å være meget smart - for på oppgave 3, stiloppgaven, klarte jeg å pense inn oppgaven mot en mann som var på vei mot Roland Garros og hans tanker om sluttspillet.

 

Uansett: jeg overgikk meg selv og fikk vel 1 karakter over det jeg vanligvis får i fransk - og jeg var en av de svært få som enten beholdt eller fikk bedre karakter i fransk enn standpunkt i klassen. 20+ andre elever fikk en karakter mindre enn vanlig. Så moralen er: grustennis forbedrer franskskillsa ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...