Gå til innhold

Steam - Debug Assertion Failed

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Jeg har et lite problem angående steam. Det har virket fint fram til nå, men hver gang jeg prøver å starte det kommer denne meldingen opp:

Program: C:\Program files\Steam\Steam.exe

File: \p4clients\rel_beta\projects\common\misc\Win32Registry.cpp

Line: 447

bCloseRes == 0L

(Press Retry to debug the application - JIT Debugging must be enabled)

Hver gang jeg trykker retry kjæsjer steam, og ingen ting skjer. Steam kjører perfekt på en andre pc'en min

Hvis noen som vet hva som er galt, ville jeg vært svært takknemlig.

(jeg har prøvd å søke uten å finne svar)

PS: Reinstall av XP er aktuelt, og jeg har prøvd å reinstallere Steam uten hell.

Endret av Aekao
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får samme melding, men har nettopp innstallert Vista her så..

Her er løsningen ifølge steam support

X-Fire Problem

If you are getting this error and you have X-Fire installed, please uninstall X-Fire from the Add/Remove in your Control Panel.

You must reboot after uninstalling this to remove the network hijack that X-Fire installs.

Compatibility Mode Problem

If you are getting debug assertion errors then there is a very good chance that you have Steam.exe or HL.EXE running in compatibility mode under WinXP or Vista.

You need to change this back to normal mode by right-clicking on Steam.exe & HL.EXE, select properties and then there is a tab where you'll see "compatibility mode" options.

You need to uncheck "Run this program in compatibility mode" then hit apply. The next time your run the game you should no longer see that error.

The entire error message might look something like this:

Debug Assertion Failed Program: D:\Progra~1\steam\steam.exe File:\p4clients\rel_beta\projects\common\misc\win32registry.cpp Line: 447 bCloseRet == 0L (Press Retry to debug the application- JIT debugging must be enabled)

Den kompabillitet løsningen funket ikke hos meg siden det ikke sto på til

å begynne med, og x-fire har jeg ikke innpå engang.

Ingen som vet noen andre løsninger?

Skrevet

Jeg fikk fikset det etter en liten stund jeg også ved å lete på steam sine sider. det viste seg at den hadde satt seg i kompitabilitetsmodus for windows 2000. har funket helt utmerket siden jeg byttet tilbake

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...