Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svart skjerm når maskinen starter opp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Fikk ikke gjort noe. Hverken bios eller annet.. Strømmen kom på som vanlig, harddisken og vifter spinner opp, men det kom ikke noe signal til skjermen. Sendte mail til support på komplett og de mente jeg burde sende inn HK, cpu og skjermkort for å være sikker. Gadd ikke å feilsøke så mye selv. Viste seg altså å være HK.

EDIT: før du evt sender noe tilbake så hør med de først, hva de tror. Fortell dem hva du har prøvd, evt henvis til denne tråden.

Endret av enmannen
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er garantert ikke harddisken, tipper hk eller cpu har dødd. Har du husket å koble til alle strømkabler på hk osv? Kanskje det er en ekstra i tillegg til 20/24pins?

Skrevet (endret)

Jeg vil nok tro at det er rammen. hastigheten på rammen må stå i takt med hovedkortet.

Endret av Qca
Skrevet

det er en ekstra strømkontakt til HK og den sitter i. CPU durer og går som bare det . jeg satte i tillegg på ei ekstra vifte for å teste, så det er garantert strøm i HK.

I følge instruksjonsbok o.l. skal ram'en funke. jeg har også prøvd med andre typer ram uten hell. prøvd med 3 skjermkort også..

Skrevet (endret)

Det kan være feil med hovedkortet selv om det er strøm på det. Om du ikke har mulighet til å sjekke med en annen passende CPU så er det ikke så mye mer du kan feilsøke. Tror nok du bør kontakte butikken der du kjøpte delene og spør de hva du skal gjøre. Ser ut som det uansett er noe galt med en av delene så er ingen grunn til å vente lenger da.

Endret av gmufc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...