Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vista og XP nettverk trøbbel


Anbefalte innlegg

Jeg har to stasjonære maskiner, en filserver og en workstation, som begge kjører Win XP Pro. I tillegg har to laptoper som kjører Win Vista.

 

Nå får jeg ikke koblet til min printer som er sharet/delt og tilkoblet workstation, på noen av laptopene. Finner ikke skriveren under nettverkskrivere.. I tillegg får jeg ikke på Vista laptoppene koblet til mine delte harddisker på de XP stasjonære

 

Jeg lurer på om min nye Dlink DIR-655 Xtreme N Gigabit router er synderen og nå sperrer for nettverks koblinger mellom XP og Vista? Er det noen porter som må åpnes, i så fall hvilke? Eller er det noe man må huske på stille inn ved XP vs Vista networking...

Endret av MortenS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har to stasjonære maskiner, en filserver og en workstation, som begge kjører Win XP Pro. I tillegg har to laptoper som kjører Win Vista.

 

Nå får jeg ikke koblet til min printer som er sharet/delt og tilkoblet workstation, på noen av laptopene. Finner ikke skriveren under nettverkskrivere.. I tillegg får jeg ikke på Vista laptoppene koblet til mine delte harddisker på de XP stasjonære

 

Jeg lurer på om min nye Dlink DIR-655 Xtreme N Gigabit router er synderen og nå sperrer for nettverks koblinger mellom XP og Vista? Er det noen porter som må åpnes, i så fall hvilke? Eller er det noe man må huske på stille inn ved XP vs Vista networking...

8719950[/snapback]

Har akkurat vært igjennom en prosess med to maskiner jeg har, sette opp nettverk med kabel, den ene tar i mot trådløst fra naboen, den andrte deler denne forbindelsen med mottager,Det tok tid å få til, men da jeg gjorde det jeg tilslutt SÅ at sto skrevet i windows funka det; Bruke CDn med programmet til å først konfigurere den du kan kalle master, deretter de andre med cd¨n.Mine maskiner hadde nærmest kald krig, ingen kommunikasjon og gjensidige mistanker,,håper dette kan være til litt hjelp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...