Gå til innhold

hva er best?


Teddybjørn

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal ha vannkjøling, men hva er best?

Jeg vet ikke så mye om vannkjøling, så bør jeg satse på komplette sett, eller er de for dyre/ dårlige i forhold til viss man kjøper alt i deler?

Hvor mange grader ligger vannkjøling på (uten peltier)

 

Magnum 462(selges ikke mer) er den beste socket A blokken som er testet på overklokking.no, selv om Danger Den Maze 3-1 ikke ligger langt unna.

Pumper kan du bestille fra for eksempel webzoo.no. Det spiller ingen rolle hvor kraftig, men den bør ha en løftehøyde på minst en meter( 300 l/t burde holde). Radiatoren kan helt fint finnes på høggern i et varmeregister, eller fra en varmtvannsbreder(eller noe annet). Brytere, slangekoblinger, nippler, slanger og slangeklemmer kjøpes på din lokale jernvare forretning. Komplett kan dette komme på under 1000 kroner.

 

Denne type vannkjøling har temperaturer ned mot 30 grader load(avhengig av vanntemperaturen). Du bør voltmodde ditt hk og låse opp cpuen din før du overklokker(Abit KT7-Raid har maks 1,95 vcore mens 2,15 v med voltmod tror jeg). Hvis du ikke er ekstrem kan det billigste vannkjølingen holde, men litt kunskaper trengs.

 

Lykke til :wink:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...