Gå til innhold

Vil en northq 500w klare å dra dette oppsettet?


Anbefalte innlegg

Vil en NorthQ 500w klare å dra dette oppsettet:

 

CPU: AMd Athlon x2 4600+

Gpu: Nvidia Geforce 8800gts 320mb

HK. Msi K9N Platinum Socket Am2

Minne: 2 gig

harddisk: 1

Cd-rom: 1

 

Vil sannsynligvis overklokke litte gran :)

 

Takker hjerteligst for svar!

 

Mvh Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Link til Psu-en, helst produktsiden.

Er det en nyere modell så tror jeg det skal gå helt fint. Er ikke akkurat high-end psu, men gjør nok jobben...

 

Jeg bruker en northq 400w til E6600, 3 hd, 7900gs, og det er dønn stabilt. Ikke se deg blind på watt, det er 12v-railen som er viktigst

Lenke til kommentar
Link til Psu-en, helst produktsiden.

Er det en nyere modell så tror jeg det skal gå helt fint. Er ikke akkurat high-end psu, men gjør nok jobben...

 

Jeg bruker en northq 400w til E6600, 3 hd, 7900gs, og det er dønn stabilt. Ikke se deg blind på watt, det er 12v-railen som er viktigst

8705082[/snapback]

 

P, jeg beklager. Her er linken til komplett: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312300

Lenke til kommentar

Ja det vil det. Jeg har det samme som du har bare et X1950XT 256 grafikkort med en 420 watts psu. Men den psu'n blir ganske varm da. Men ja det kommer til å gå helt fint. Forresten så har jeg encifissient 4600+ det er også forskjell. Den bruker 65 i stedet for 95 watt.

Lenke til kommentar
Ja det vil det. Jeg har det samme som du har bare et X1950XT 256 grafikkort med en 420 watts psu. Men den psu'n blir ganske varm da. Men ja det kommer til å gå helt fint. Forresten så har jeg encifissient 4600+ det er også forskjell. Den bruker 65 i stedet for 95 watt.

8716971[/snapback]

 

Vil denne psu-en også holde dersom jeg velger en 8800gts med 640 mb minne?

 

Mvh vegard

Lenke til kommentar

Ja. Kan legge til ganske mange komponenter før det blir for svakt. Ikke det at jeg mener PSU er en uviktig komponent, men det får da være måte på.

 

Og om de neste 2-3 årene blir som utviklingen har vært fra i fjor høst så holder den psu-en også da. De virkelige strømkrevende komponentene tror jeg kommer til å kreve mindre og mindre strøm og likevel hodle tritt med økning i hastighet som "kreves". Det må skje med skjermkort snart som har skjedd med cpu.

Endret av tevil
Lenke til kommentar
Ja. Kan legge til ganske mange komponenter før det blir for svakt. Ikke det at jeg mener PSU er en uviktig komponent, men det får da være måte på.

 

Og om de neste 2-3 årene blir som utviklingen har vært fra i fjor høst så holder den psu-en også da. De virkelige strømkrevende komponentene tror jeg kommer til å kreve mindre og mindre strøm og likevel hodle tritt med økning i hastighet som "kreves".  Det må skje med skjermkort snart som har skjedd med cpu.

8731163[/snapback]

 

Hmm..ok, supre greier, men vil psu-en bli for varm og viften lage "mye" mer lyd?

 

Mvh Vegard

Lenke til kommentar

Har enda ikke opplevd at min noe eldre NorthQ (dog med 140mm vifte) har blitt såpass mye varmere ved load at den har bråket noe mer.

 

Vil du være på den sikreste av de sikreste sider så kan du selvsagt gå opp i pris. Er snakk om 150 -200kr for en high-end 500w el. 550w... Helt unødvendig spør du meg..

Lenke til kommentar
Har enda ikke opplevd at min noe eldre NorthQ (dog med 140mm vifte) har blitt såpass mye varmere ved load at den har bråket noe mer.

 

Vil du være på den sikreste av de sikreste sider så kan du selvsagt gå opp i pris. Er snakk om 150 -200kr for en high-end 500w el. 550w... Helt unødvendig spør du meg..

8732393[/snapback]

 

Ja, men poenget er at jeg allerede har denne psu-en, men skal kjøpe nytt grafikkort.

 

Mvh Vegard

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...