askaget Skrevet 22. mai 2007 Skrevet 22. mai 2007 Heisann Jeg skal til Tunisia om 14dager, jeg skal også i bryllup senere i sommer. Jeg vil derfor ha et nytt kamera til å foevige mine minner derfra. Jeg har sett på Canon S3 IS Canon S5 IS Panasonic DMC-FZ8 Olympus SP-550UZ Jeg har et Olympus kamera fra før:Mju 600, og er sånn passe fornøyd med det. Jeg har lyst på et litt mer avansert kamera denne gangen, selv om jeg er helt amatør så synes jeg det høres morsomt ut med et megazoom kamera. Hva vil dere anbefale for 3-4500kr? Kan man ta feks "dråpebilder" med et slikt? Kan man ta solnedgang bilder? Kan man ta av ting i fart, f.eks fugler?
007_james Skrevet 23. mai 2007 Skrevet 23. mai 2007 Til den bruken du nevner vil jeg absolutt anbefale deg at du ser på Fujifilm Finepix S6500fd og S9600. I situasjoner der du skal ta bilder av ting i bevegelse, eller ved svak belysning, som f.eks. i fbm. bryllup, trenger du et kamera som gir deg god bildekvalitet ved høy ISO. På dette området er det ingen kamera i denne klassen som kan matche Fujifilm kameraene. I tillegg har disse manuell zoom ring som gir deg en mye bedre kontroll når du zoomer.
askaget Skrevet 23. mai 2007 Forfatter Skrevet 23. mai 2007 Ok, på de testene jeg har lest står det at det trekker ned at det ikke er bildestabilisator på dem. Hva har dette å si i praksis? Eller burde jeg gå for et billig speilrefleks?