Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Motorvask, hva bør jeg dekke til?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Tenkte jeg skulle ta en motorvask, kjøpt autoglym's motorvask. Men så lurte jeg litt på hva jeg bør dekke til i motorrommet? Noen sier at det bare er å gå på, andre sier man må dekke til elektriske deler osv..

slang med et bilde av motorrommet også, sånn at det kan bli litt lettere og evnt. si hva som bør dekkes til

takk for svar :)

post-44929-1179667836_thumb.jpg

Endret av black_sheep
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville dekket til en eventuell elektrisk koblingsboks og luftfilter i hvert fall.

Også ville jeg vært forsiktig med å bare sveipe over hele motorrommet med høyttrykk. Det skal jo være vanntett der, men når du dytter på x antall bars trykk kan ting fort vise seg å være litt annerledes.

Skrevet (endret)

Viktigst av alt er at motoren skal være kald! Har du åpent filter bør du dekke dette til med en plastpose som du taper fast, i tillegg velger mange å dekke til fordeler og sikringsboks. Sprøyt ned hele motorrommet med rikelige mengder "engine cleaner" og la dette virke i noen minutter før du setter i gang med "wheel brush", gnikk og skur før du spyler ALT med høytrykkspyler. Pass på at ikke "Engine cleaner" tørker mens du holder på!

Er du ikke fornøyd med resultatet er det bare å sette igang og gjøre dette en gang til. Jeg vasket tre ganger og brukte en liter "engine wash" første gangen jeg gjorde dette. Dere kan evt. bruke vanlig avfetting, men jeg har erfaringer med at ting blir mye mer matt etter du har brukt dette. Etter at du har spylt vekk ALT vaskemiddel og det begynner å se bra ut, så sprayer du på RIKELIG med "Vinyl & Rubber care" på en våt motor og motorrom. Det er ingenting i motoren som ikke tåler dette, så spray over alt sammen. Så lar du dette lufttørke før du tenker på å starte bilen og ta en kjøretur. Blir ikke bra resultat dersom dette blir varmet opp.

hentet fra:

http://dcpps.com/autoglym.pdf

Endret av JimL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...