Gå til innhold

Hvor legges windows update filene?


inoan

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I systemmappen:

Det er "windows" hvis du bruker win98/me

Det er "winnt" hvis du bruker win2000/xp

 

Også i mappen: programfiler.

Men det anbefales ikke gjøre noe med disse filene.

 

Hvis du ønsker å oppdatere Windows via enkelt-filer, bør du laste ned disse fra Microsoft downloads-sider for enkelte Windows-versjoner. For mer informasjon se denne siden:

 

http://www.windows.no/win_upd.php

Lenke til kommentar

det er ikke noen fasit på hvor disse filene legges. Endel slettes etter å ha oppdatert maskina.

 

Anbefaler uansett å hente ned oppdateringene enkeltvis, og ikke via windows update. Da har du dem til en annen gang.

 

Du kan enten gå på Microsoft Download Center,

http://www.microsoft.com/downloads/search.asp , eller via technet.

 

http://www.microsoft.com/technet/

 

Ellers er det en innstilling under windowsupdate der du kan søke deg frem til tidligere updates og slikt.

 

bertie

Lenke til kommentar

Kommer vel helt an på hvilken Windows du kjører.

Etter oppdateringene dine er installert spres de over disken i alle Winretninger til registeret og systemmapper.

 

Ta en tur i: [controlpanel]/[system]/[auto update] og still inn så ikke alt går helautomatisk !

Når du senere får spørsmål om du vil installere oppdateringer, må du først ta turen innom nødvendige mapper (se nedenfor) og kopiere derfra,

 

Windows ME på Norsk (OEM) :

Filene legges i C:ProgramfilerWindowsUpdateCabs før de installeres, som regel i vanlig .exe format. Engelsk ME legger vel filene i C:Program Files...

 

Jeg kan tenke meg til at filene som ligger i ...wuaudnld.tmp mappa er nyeste versjon av WU -programmet i seg selv. Resten av filene vetmekkje. NB! gjelder ikke Windows XP!

WU laster også ned readme's og notiser om den spesifikke oppdateringen, og lagrer dem i ...RTF mappa i .htm filformat.

 

Windows XP på Engelsk (OEM) :

Filene legges i C:Program FilesWindowsUpdateV4wuaudnldcabscom_microsoft.x..x (der x..x er navn/Qnummer på oppdateringen) før de installeres, som regel i vanlig .exe format.

Readme's ligger i ...wuaudnldRTFxxxx, men jeg har enda ikke klart å spøre dem opp, så hvis du leiter etter Qxxxxxx i cabs mappen, kan du gå på www.microsoft.com og søke etter disse Qnumrene.

 

Lag en backup av disse og kjør dem fra hvorsomhelst senere hvis sku trenge reinstall/format av disken, men husk å datomerke dem og installer dem i samme rekkefølge de kom fra. Hver gang.

 

Oppskriften her er ikke "sikkerhetsklarert" fra min side, men jeg har prøvd dette et par ganger med hell.

 

Må være sosial nå, det er jo nyttår :D

Ha et happy et !!

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...