9hdoksaet4 Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 (endret) Jeg har nå begynt med innkjøpet av deler til min nye pc. Denne uken kjøpte jeg to sett med: GeIL DDR2 PC6400 Ultra 2 GB (LINK) pga den lave prisen det er på minnebrikker nå. Jeg har en 120 GB IDE-harddisk som jeg fortsatt vil bruke, derfor lurer jeg på å kjøpe DETTE hovedkortet. Maskinen skal være noenlunde stille og brukes til nyere spill(og kommende), men skal ikke være en "rå spill-pc". Å bruke SLI blir ikke aktuelt, selv om HK takler det. Det jeg lurer mest på er om jeg skal vente med å kjøpe CPU til priskuttet i juli, og om jeg da skal kjøpe en CPU med 4 kjerner. Oppsettet jeg har foreslått skal være tilgjengelig i handlevognen min. Endret 19. mai 2007 av 9hdoksaet4
Pastafarian Skrevet 19. mai 2007 Skrevet 19. mai 2007 Handlevogn. Ser greit ut, om du ønsker å vente må du nesten avgjøre selv. Du kan jo spørre deg om du trenger quad. En E6600 er da et greit valg, eller E6420.
9hdoksaet4 Skrevet 19. mai 2007 Forfatter Skrevet 19. mai 2007 Jeg visste ikke om jeg måtte lage link til handlevognen min. Siden hovedkortet er forberedt på 4-kjerners prosessorer og det ikke er noen programmer som praktisk talt utnytter 2 kjerner skikkelig vurderer jeg sterkt å vente med førstnevnte prosessor. Når spill som Alan Wake, Crysis og Bioshock kommer vil jeg tro at at det er kommet enda en generasjon med skjermkort som yter bedre i Vista, og Alan Wake er jo beregnet brukt på flere kjerner. Jeg kan nevne at jeg har tenkt å kjøre dual-boot med XP og Vista Ultimate OEM.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå